Forum Makina
Forum Makina
BİZE ULAŞIN

FORUM MAKİNA İŞ VE İNŞAAT MAKİNALARI

Adres: İçerenköy Mah. Çetinkaya Sk. Prestij Plaza No:28 D:4 Ataşehir - İstanbul / Türkiye

Telefon: +90 216 3888013

Faks:

Cep Telefonu: +90 532 6951544

E-posta: gkuyumcu@forummakina.com.tr

MAKALELER
DOĞAL TAŞ, KÜRESEL GELİŞMELERİN ETKİSİNDE KALMAYA DEVAM EDİYOR

Ülkelerin inşaat yatırım planlamaları, siyasi ve ekonomik gelişmeler maden sektörünü direkt olarak etkiliyor. Özellikle Çin’deki inşaat sektöründe yaşanan durgunluk sebebiyle doğal taşlara yönelik talepte azalma meydana geldi. İhracat kaleminde en önemli paya sahip doğal taşlara olan talepteki bu durgunluk, verilere olumsuz yansıdı.

Türkiye değişik jeolojik kuşakların yer aldığı bir bölgede bulunan ve bu kuşakların farklı kayaçlar içermesi sebebiyle zengin doğal taş rezervlerine sahip bir ülke olarak dikkat çekiyor. Söz konusu Alp-Himalaya Kuşağı, özellikle çok çeşitli ve büyük miktarda mermer rezervini içinde barındırıyor. Rezervlerimizin, mermer çeşitliliğiyle birlikte değerlendirildiğinde sektörün önemli bir istihdam kaynağı oluşturduğunu ve dünya pazarında önemli bir yere sahip olduğumuzu gösteriyor. Türkiye, doğal taş üretiminde Çin ve Hindistan’dan sonra üçüncü sırada bulunuyor.

Maden ihracatı, toplam ülke ihracatından yüzde 2,7 pay aldı

2015 yılında 143,7 milyar dolar olarak gerçekleşen ülkemiz toplam ihracatından yüzde 2,7 pay alan madencilik sektörü ihracatı, bir önceki yıla göre yüzde 16’lık azalışla 3,9 milyar dolar olarak gerçekleşti. 2015’te en fazla ihraç edilen ürün grupları arasında doğal taşlar 2014 yılına göre miktarda yüzde 11,5, değerde ise yüzde 10,3 oranında azalış kaydederek 6,5 milyon ton ve 1,9 milyar dolarla ilk sırada yer aldı. Bu ürün grubunu 3 milyon ton ve 1 milyar dolarla metalik cevherler, 10 milyon ton ve 765 milyon dolarla endüstriyel mineraller, 112 bin ton ve 209 milyon dolarla ferro alyajlar takip etti.

2015 yılında sektör ihracatının gerçekleştirildiği önemli ülkeler arasında Çin Halk Cumhuriyeti 1,4 milyar dolarla ilk sırada yer alırken, bu ülkeye olan ihracatta bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 22,3 oranında azalış kaydedildi. Çin’den sonra 410 milyon dolarla ABD (yüzde 4,6 azalış), 129 milyon dolarla İtalya (yüzde 2,5 azalış), 126 milyon dolarla Suudi Arabistan (yüzde 0,49 azalış) ve 97 milyon dolarla İsveç (yüzde 31 artış) sıralandı.   


Çin’e olan doğal taş ihracatı yüzde 12,2 azaldı

Söz konusu dönemde, doğal taş ihracatının yapıldığı ülkelerin başında 727 milyon dolarla Çin Halk Cumhuriyeti geliyor. Bu ülkeye olan ihracat, bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 12,2 oranında azalış gösterdi. Çin’i sırasıyla 324 milyon dolarla ABD, 113 milyon dolarla Suudi Arabistan, 81 milyon dolarla Irak ve 62 milyon dolarla Hindistan izledi.

Doğal taş ihracatında yüzde 45,8 ile en büyük payı alan mermer-traverten ham, kabaca yontulmuş veya blok ihracatı, bir önceki yılın aynı dönemine göre miktarda yüzde 11,53, değerde ise yüzde 10,7 oranında azalış göstererek 4,35 milyon ton karşılığı 873,2 milyon dolar oldu. Mermer-traverten ham, kabaca yontulmuş veya blok ihracatının en fazla yapıldığı ülkeler arasında Çin Halk Cumhuriyeti 726 milyon dolarla (yüzde 12,07 azalış) ilk sırada yer aldı. Bu ülkeden sonra 59 milyon dolarla Hindistan (yüzde 16,65 artış) ve 13 milyon dolarla Tayvan (yüzde 33,7 azalış) geldi. Söz konusu dönemde, yüzde 39,5’lik payıyla sektör ihracatı içerisinde ikinci büyük grup olan işlenmiş mermer ihracatı ise miktarda yüzde 1,8 ve değerde yüzde 5,7 azalış göstererek 1,5 milyon ton karşılığı 753 milyon dolar olarak gerçekleşti. 2015 yılında ihracatı yapılan diğer önemli doğal taş ürün grupları tabi taşlardan karo, ranül, parça ve tozları; inşaata elverişli diğer işlenmiş taşlarla ham, kabaca yontulmuş veya blok granit olarak sıralandı. 




 
 

Case

Koç Holding firması olan TürkTraktör tarafından temsil edilen Case Construction’ın mermer ocaklarında kullanılan başlıca lastikli yükleyici modelinin 1021F olduğu belirtiliyor. Üretkenlik, yakıt verimliliği, bakım kolaylığı ve operatör konforuna odaklanılarak tasarlandığı ifade edilen Case lastikli yükleyici serisi, her türlü çalışma alanında sahiplerine çözüm ortağı olmayı hedefliyor.

İtalya’da üretimi yapılan bu gelişmiş teknoloji ürünü lastikli yükleyicilerde, grup şirketlerinden olan Fiat Power Train’in ürettiği yeni nesil “Common Rail” verimli motorlar kullanılıyor. Kontrol paneli üzerinden yapılan işin ihtiyacına bağlı olarak seçilebilen 4 farklı motor modu, operatöre makineyi daha yüksek verimlilikle kullanma imkânı verdiği gibi yakıt tüketimini de en düşük seviyelere indirgiyor.

Makinenin performansına katkı yapan bu unsurların yanında Case lastikli yükleyici serisindeki en önemli tasarım felsefelerinden biri de operatör konforu olarak vurgulanıyor. Geniş iç hacmi sayesinde çok rahat bir çalışma alanına sahip olan operatör, rahat ulaşılabilen kumanda paneli sayesinde makineyi oldukça rahat şekilde kontrol edebiliyor. Geniş görüş açısıyla makinenin hem ön hem de arka kısmına hâkim olan operatör, yüklemelerde kova yanaşma mesafesini hızlı ve emniyetli bir şekilde ayarlayarak daha rahat çalışıp birim zamanda daha fazla üretim yapabiliyor.   


Ağır şartlara karşı daha uzun komponent ömrü

Case’in Japonya menşeli CX370C ve CX470C ME paletli ekskavatörleri, mermer ocaklarının yoğun temposunda ihtiyaç duyulan güç, dayanıklılık ve güvenlik ihtiyaçları kapsamında birçok özelliğe sahip bulunuyor. Mermer ocaklarında sert darbelere ve yüklere maruz kalan bom ve arm dayanıklılığı hayati önem taşıyor. CX370C’in ağır hizmet tipi bom ve armı, daha kalın çelik sac ve özel bir kaynak metodu kullanılarak güçlendirilmiş şekilde sunuluyor. Yoğun hafriyat (mass excavation) konfigürasyonuna sahip olan CX470C ME modelinde ise kazı gücünü en üst düzeye taşımak amacıyla güçlendirilmiş daha kısa bom ve armla birlikte daha büyük kova silindirleri kullanılıyor. Ağır hizmet tipi yürüyüş takımı, daha uzun komponent ömrü ve düşük bakım masrafı sağlıyor.  

Verimli Isuzu motorlar, gelişmiş hidrolik pompa kontrolü ve enerji tasarrufu sağlayan 5 yeni sistem iş ve yakıt verimliliğini artırıyor. Operatör, levyelere 5 saniye dokunmadığında motoru otomatik olarak rölantiye düşüren “Auto Idle” ve 3 dakikadan uzun süre aktivite olmadığında motoru tamamen durduran “Idle Shutdown”, özellikleri bu makinelerdeki yakıt tasarrufunu bir adım öteye taşıyor. Joystickler 4 farklı pozisyonda ayarlanabiliyor. Renkli geniş monitör üzerinden izlenebilen geri görüş kamerası, şantiye güvenliğini artırıyor.

C Serisi Case ekskavatörlerdeki yeni akıllı hidrolik sistemle performans ve üretkenlik konularında önemli gelişmeler sağlanmış. Kaldırma kapasitesi artırılırken iş çevrim süreleri kısaltılmış. Makinelerin çalışma ağırlıkları da artırılarak ekstra kazı gücü ve denge kazandırılmış. ROPS ve FOPS güvenlik standartlarındaki Case kabinleri operatörlere düşük titreşimli, gürültüsüz, konforlu ve ergonomik bir ortam sunuyor.




Caterpillar

Borusan Makina ve Güç Sistemleri’nin (BMGS) mermer sektörü için ön plana çıkardığı makinelerden Caterpillar 349D2 L paletli ekskavatör, makine her çalıştırıldığında operatörün daha önce seçtiği moddan bağımsız olarak optimize edilmiş ekonomi moduna geri dönüyor. Bu sayede makinenin envanter ve işletme maliyeti azaltılıyor. Ayrıca bu özellik, makinenin aynı miktarda malzemeyi taşırken yakıt tüketiminin önceki modele göre yüzde 9’a kadar azaltılmasına yardımcı oluyor.

Cat C13 motorda, mekanik olarak çalışan birim yakıt enjeksiyon (MEUI) sistemini yöneten elektronik kumandalar bulunuyor. MEUI, daha hassas yakıt atomizasyonuyla ve yakıtın daha iyi yanmasıyla yakıt ekonomisi için gereken yüksek basıncı sağlıyor.

Hidrolik olarak çalıştırılan stick rejenerasyon devresi, enerji tasarrufunun yanı sıra delme işlemi sırasında çok işlevli performansı artırıyor. Makine ECM’si tarafından yönetilen bu sistemin, döngü sürelerini ve yakıt verimliliğini iyileştirerek üretkenliği artırıp işletme maliyetlerini azalttığı bildiriliyor.

Hidrolik silindir şok gidericileri, şokları gidererek ses seviyelerini düşürmek, parça ve yapı ömrünü uzatmak için bom silindirlerinin stick tarafındaki ucuna ve stick silindirlerinin her iki ucuna yerleştiriliyor.

988H’ye kıyasla yüzde 20 oranında yakıt tasarrufu

BMGS’nin sektöre sunduğu bir diğer makine olan Caterpillar 988K BH lastikli yükleyicinin; 1963 yılında lanse edilen 988 serisinin güvenilirlik, performans, güvenlik, operatör konforu, servis kolaylığı ve verimliliğini devam ettirdiği belirtiliyor.

988K BH, blok taşıma uygulamalarının zorlu koşullarına uygun bir makine olarak nitelendiriliyor. Makinenin özellikleri, blok taşıma ihtiyaçlarını karşılayacak dayanıklı ve güvenilir bir makine sağlamak için birbirleriyle uyum içerisinde çalışıyor.

Makine modlarından ekonomi modu, gün boyu üretkenlik ve verimlilik sağlarken 988K sistemleri, gelişmiş teknolojilerle yakıt tasarrufu elde ediyor. Operatörler, isteğe bağlı gaz kelebeğini kullanarak sol pedalla normal çalışma temposunu korurken 988K da motor devrini yönetebiliyor. Klasik gaz kelebeğinin, kilitleme özelliğine benzer bir kumanda ve his sağladığı, manuel gaz kelebeğinin ise verimlilik ve gaz kelebeği kilidinin ergonomik özelliklerini taşıdığı ifade ediliyor. Yakıt tüketimi konusunda 988H’ye kıyasla yüzde 20’ye kadar azaltıldığı kaydediliyor.

Yepyeni Gelişmiş Üretkenlik Elektronik Kumanda Stratejisi (APECS), şanzıman kumandaları özelliği sayesinde yokuşlarda daha fazla moment ve bu momenti vites noktalarından taşıyarak daha fazla yakıt tasarrufu sağlıyor.

Kanat debriyajlı tork konvertörü, operatörlerin hidrolik sistemine daha fazla beygir gücü verirken makinenin jant çekişini değiştirerek verimliliği üst seviyeye çıkarıyor. Böylece daha az lastik aşınması, daha hızlı çevrim süreleri için tam gaz vites değiştirme olanağı ve daha az döküntü ve daha hızlı çevrim süreleri için boşaltma hedefine yumuşak yaklaşma olanağı sunuyor. Kilitlemeli debriyaj içeren tork konvertörü ise sistemin ısısını düşürürken tork konvertörü kayıplarını ortadan kaldırıyor, seyir hızlarını artırıyor ve yükleme-taşıma işlemlerinde çevrim sürelerini kısaltıyor.

988K BH, yük kontrolünün iyileştirilmesine yardımcı olarak güvenli ve uzun ömürlü çalışma sağladığı kaydedilen bağlantı üzerinde daha büyük yatırma ve kaldırma silindirleriyle donatılmış olarak sunuluyor.

Yön seçimi, vites seçimi ve tek kolla direksiyon seçeneklerini bir araya getiren Direksiyona ve Şanzımana Entegre Kontrol Sistemi (STIC) ile maksimum hassasiyet sunuluyor. Basit yan yana hareket, makineyi sağa ve sola döndürerek operatörün hareketlerini en aza indirgiyor. Parmak kontrollü vites seçim özelliğiyle kullanımı kolay olduğu vurgulanan bu sistem, zahmetsiz entegre kumandalar sayesinde operatör için daha sarsıntısız sürüş, daha hızlı çevrim süresi ve daha az yorgunluk sağlıyor.




Doosan

Maats İnşaat Makinaları, kısa bir süre önce distribütörlüğünü aldığı Doosan markasının ürün hattında bulunan DX700LC paletli ekskavatör, büyük altyapı projeleri ve hafriyat çalışmalarının yanı sıra ağır maden uygulamaları için de tasarlanmış bir makine olarak nitelendiriliyor. LC tasarım ve yüksek tork gücü; kazma, kaldırma ve yükleme işlemlerinde optimum performans sunuyor.

DX700LC; Tier III standartlarına uygun, verimliliği artırmayı sağlayan yakıt enjeksiyon sistemi, egzoz gazı geri çevrimi (EGR) ve intercooler destekli 6 silindirli common rail dizel motora sahip bulunuyor. Makinede bulunan elektronik güç optimizasyon sisteminin (EPOS), tüm çalışma koşullarında maksimum verim sağlarken aynı zamanda yakıt tüketimini minimize ettiği vurgulanıyor. Bu sistem, motorun elektronik kumanda ünitesine bağlı bir veri aktarımı bağlantısını kullanarak motor ve hidrolik grubunu birbiriyle uyumlu çalışmasını sağlıyor.

Makinede kaldırma modu, ekonomi modu, standart mod ve güç modu olmak üzere 4 adet çalışma modu bulunuyor. Operatör, istenilen verimi elde edebilmek için çalışacağı koşula göre bu modlardan birini seçebiliyor.

 

Performansı artıran ergonomik ve sessiz kabin 

Geniş, sessiz ve rahat kabin, operatöre ergonomik ve kolay bir çalışma ortamı sunarken koltuk, her operatöre göre ayarlanabilir özelliğe sahip bulunuyor. Ayrıca gürültü seviyesinin, operatör yorgunluğunu azaltmak için mümkün olduğunca minimize edildiği ifade ediliyor.

Tüm Doosan ürünlerinde olduğu gibi DX700LC’de de uygun bakım ve servis aralıklarının sunulduğu bildiriliyor. Geniş yan kapılar, radyatör ve soğutuculara kolay erişim sağlıyor. Geniş yakıt ön temizleyici ise filtrelerin ömrünü uzatırken ekran üzerinden makine hakkındaki çeşitli bilgiler bakım esnasında kontrol edilebiliyor.

Doosan’ın 394 beygir gücüyle lastikli yükleyici ürün hattındaki en yüksek beygir gücüne sahip DL550-3 modelinin, büyüklüğüne rağmen ağır koşullarda seri bir makine olduğu bildiriliyor. Büyük ebatlı malzeme kaldırma uygulamaları için tasarlanan DL550-3’nin özellikle maden ocakları için ideal olduğu belirtiliyor.

Güç veya ekonomi moda sahip bir dizel motorla güçlendirilmiş makine; manuel, otomatik ya da yarı otomatik şanzıman modlarında çalışabiliyor. Virajlı ve kaygan yolda kaymayı önleyen sınırlı kaymalı diferansiyel, uyumlu arm-kaldırma geometrisi ve otomatik şanzıman sisteminin herhangi bir şantiyede tam verimle çalışmasını sağladığı kaydediliyor.




 

Hidromek

Hidromek’in GEN serisi ekskavatörleri arasında mermer ve maden ocaklarında kullanıma uygun HMK 370 LC HD ve yeni HMK 490 LC HD olmak üzere iki farklı makine bulunuyor. Bom, arm, kepçe, yürüyüş takımları, alt ve üst şasi olmak üzere tüm konstrüksiyonların ağır hizmet tipi olarak tasarlanıp üretilmesi, en zorlu iş koşullarında sorunsuz ve sürekli çalışma imkânı sağlayarak kullanıcılarına maksimum verimlilik sunuyor.

Makineler, mermer ocakları gibi çalışma şartlarının çok ağır olduğu işletmelerde çalışma sahasında birçok tehlike olduğu göz önünde bulundurularak yüksek güvenlik özellikleriyle donatılıyor. ROPS ve FOPS sertifikalı operatör kabini, kabin ön, üst ve yan koruyucu kafesleri, yürüyüş sırasında otomatik olarak devreye giren standart geri görüş kamerası ve paletleri koruyan alt takım korumaları bunlardan bazıları olarak sayılıyor.

HMK 370 LCHD ve HMK 490 LCHD, Avrupa Birliği Faz III-A egzoz emisyon yönetmeliğine uyumlu, çevre dostu Isuzu motorlara sahip bulunuyor. Direkt yakıt enjeksiyonu ve intercooler özellikleri yakıt ekonomisini beraberinde getirirken daha verimli yanma sağlayarak motorun güç ve tork üretimini artırıyor.

2 adet değişken deplasmanlı, yüksek kapasiteli eksenel pistonlu hidrolik pompayla makine performansı ve pompa ömrünün maksimize edildiği ifade ediliyor. Negatif kontrol özelliği sayesinde pompa, istenildiği an istenildiği miktarda debi üretebilme kabiliyetine sahip bulunuyor. Artan yüke bağlı olarak pompanın ihtiyacı olan güçle, dizel motorun ürettiği güç en doğru şekilde eşlenerek motorun bayılmasının önüne geçiliyor.

Geliştirilmiş tipi hidrolik sistem, servis ve bakım avantajı sağlıyor

Ana kontrol valfinin dilimli yapısı sayesinde bakımı ve arıza durumda gerekli dilimin değiştirilmesi hızlı ve kolay bir şekilde yapılabiliyor. Geliştirilmiş tip hidrolik sistemin, servis işçiliklerini kolaylaştırıp yedek parça ve bakım maliyetlerini minimize ettiği belirtiliyor.

Mermer ocaklarında kullanılan ve yüksek debiye ihtiyaç duyan panter atışmanı gibi ataşmanlar için iki pompanın debisini birleştirme imkânı sunan Çift Etkili Yüksek Debili Hidrolik Hat, (Option Summation) GEN Serisi ekskavatörlerde opsiyonel olarak sunuluyor.

Alt şasi üzerinde yürüyüş makaralarının bağlandığı beşgen bağlantılar, şasinin mukavemetini ve ömrünü uzatıyor. Her bir tarafta dokuzar adet yürüyüş makarasına sahip uzun paletler, makineye çalışabileceği dayanıklı ve geniş bir platform sağlayarak dengeyi maksimize ediyor. Tam korumalı palet muhafazası, palet zincirlerini doğru istikamette tutarak zincirlerin ve yürüyüş makaralarının aşınmasının önüne geçiyor. Taşıyıcı makaranın her türlü zeminde çalışmaya uygun yapıda olduğu vurgulanıyor. Yürüyüş makarası ve istikamet tekerlerinin sızdırmazlığı “life-time” keçelerle sağlanarak bakım gerektirmeyen yapılarıyla en ağır işlere uygun hale getiriliyor. Greslenerek sızdırmazlığı sağlanmış olan palet pim ve burçları, zincir sesini azaltırken palet ömrünü ise uzatıyor.

Operatör kabinleri en zor koşullarda operatöre konforlu ve güvenli bir çalışma ortamı sağlıyor. Çalışma konforunu artıran özelliklerin başında ergonomik operatör koltuğu ve ön konsol geliyor. Operatörün uzun saatler boyunca yüksek performansta, yorulmadan ve konforlu bir şekilde çalışabilmesi için tasarlanan ve 9 değişik pozisyonda ayarlanabilen koltuk, standart donanım olarak sunuluyor. Kabin içerisindeki yüksek kapasiteli klima sayesinde ise en sert hava koşullarında bile operatöre istediği sıcaklıkta çalışma ortamı sağlanıyor.




Hyundai

Türkiye’deki mermer ocaklarında yapılan çalışmalar sonucunda tasarlandığı belirtilen HL780-9M lastikli yükleyicinin, sektörün ihtiyaçlarına tam anlamıyla cevap verdiği ifade ediliyor. Yüksek kaldırma gücü, düşük yakıt tüketimi ve operatör odaklı tasarlanan Hyundai 9 serisi yükleyiciler, mermer ocaklarında kullanılan zincir, çatal gibi ataşmanlarla uyumlu bir şekilde çalışabiliyor.

Makine üzerinde Cummins QSM11 motor ve tam otomatik bir şanzıman bulunuyor. Elektronik olarak kontrol edilen hava-yakıt oranı, tam yanma sağlayarak motorun maksimum verimli çalışmasına olanak sağlıyor. Kısa bom yapısı, yüksek kaldırma kapasitesi ve devrilme yükünün yanı sıra kısa dönüş yarıçapı da sağlıyor. Kabin içerisinde yer alan 5.7” renkli LCD ekran üzerinden makineye ait tüm özellikler ayarlanabilirken farklı arıza kodları da bu ekrandan kontrol edilebiliyor. Standart olarak sunulan ağırlık ölçme sistemi de yine bu ekran üzerinden okunabiliyor. HL780-9M’nin; 3 farklı çalışma modu,  4 farklı vites değiştirme modu ve 3 farklı debriyaj ayırma modu sayesinde mermer ocaklarında yürüyüş, kaldırma, koparma gibi işlerde minimum yakıt harcadığı aktarılıyor.

HL780-9M, ağır ocak şartlarına uyum sağlaması açısından daha dinamik ve kuvvetli bir aks yapısıyla donatılmış. Hidrolik sistem, yüke duyarlı olarak tasarlanırken otomatik bom ve kova pozisyonlama standart olarak sunuluyor. Hidrolik tahrikli, çift yöne dönebilen fan arka kapak üzerine yerleştirilmiş bulunuyor. Hyundai HL780-9M’nin bir diğer özelliğinin ise bakımı yapılacak komponentlere kolay ulaşılması olarak belirtiliyor. Böylece saha şartlarında mümkün olan en kısa bakımın gerçekleştirilmesi sağlanıyor. Elektronik klima, ısıtmalı koltuk, radyo, 5.7” LCD ekran, geniş operatör kabini ve görüş açısı, ayarlanabilir direksiyon operatör odaklı tasarımın bazı örnekleri arasında yer alıyor.     


Operatör güvenliği ve konforu maksimum seviyede tutuluyor

R430LC-9 paletli ekskavatör; ağır hizmet tipi alt takım, palet koruma, kaya kovası ve mermer ocaklarında kullanılan birçok ataşmanla uyumlu çalışarak yüksek verimlilik sunuyor. 300Hp’lik Cummins motorla donatılan makinede 7” LCD ekran üzerinden neredeyse makinenin tüm fonksiyonlarına ulaşım sağlanabiliyor. Farklı çalışma modları, standart kabin koruma, tam otomatik klima, minimum kabin içi ses seviyesi, geniş görüş açısı, bom-kule dönüş öncelik sistemi, standart kırıcı tesisatı, anlık maksimum güç sağlayan power boost gibi özellikler sayesinde operatörün güvenliğinin yanı sıra konforu da maksimum seviyede tutuluyor.

Ayrıca Hi-mate uydu takip sistemi, makinenin sadece belirlenen alanda çalışmasını sağlarken çalışma bilgisi, yakıt tüketimi ve bakım bilgilerine dünyanın her yerinden kolaylıkla erişilebiliyor.




Komatsu

Temsa İş Makinaları, uluslararası pazarda büyük ve zorlu bir rekabet içinde olan mermer firmalarına destek vererek sektörün gelişimine katkı sunuyor. Mermer sektörüne hitap eden modeller arasında Komatsu PC400-8, PC450LC-8, PC550LC-8 ve PC 700LC-8 ekskavatörlerle WA500-6 ve WA600-6 yükleyiciler bulunuyor.

WA600-6 yükleyicinin, büyüyen ocak kapasitelerinden dolayı yüksek tonajlı makine modellerine olan taleplerin artmasına bağlı olarak tercih edilen bir model olarak belirtiliyor. Makine; daha çok itme, çekme ve alan açma gibi uygulamalarda kullanılıyor. Adana kova fabrikasında üretilen ataşmanlarla da makine performansı artırılıyor.

PC550LC-8, Türkiye pazarı için geliştirildi

Mermer ocakları için ön plana çıkan diğer bir modelin, PC550LC-8 paletli ekskavatör olduğu ifade ediliyor. Makine, müşterilerin ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda Komatsu tarafından Türkiye için özel olarak geliştirilmiş. 55 ton sınıfındaki makinenin, yüksek kazma gücü, üretkenliği ve düşük yakıt tüketimiyle yüksek stabilite sahip olduğu bildiriliyor. Aynı zamanda, Türkiye pazarı için üretilmeye başlandıktan sonra başka ülkelere de sunulması, makinenin pazar için potansiyelini ortaya koyan en önemli durumlardan biri olarak gösteriliyor.


Temsa İş Makinaları tarafından yapılan açıklamada şu ifadeler kullanıldı: “Bilindiği gibi doğal taşlar, yaşamımızın hemen her alanında sıkça kullanılan malzemeler. Konstrüksiyon, dolgu-izolasyon, iç ve dış mekanlarda dekorasyon malzemesi olarak yaygın bir biçimde kullanılıyor. Ülkemizde de doğal taş üretimi oldukça önemli bir yere sahip, dünya üretiminin yüzde 9’dan fazlasına denk gelecek seviyelerde. Çin ve Hindistan’dan sonra üretimde üçüncü sırada yer alıyoruz ve ihracat rakamlarımız oldukça dikkat çekiyor. Zengin rezervlerimiz, mermer renk ve çeşitliliğimiz bu pazarda bize oldukça büyük bir avantaj sağlıyor. 2014’ten bu yana dünya piyasalarındaki, özellikle Çin’deki ekonomik gelişmelere rağmen ülkemizdeki doğal taş üretimi önemini korumaya devam ediyor. Bu üretimin olmazsa olmazlarından biri de mutlaka ki bu ocaklarda çalışan iş makineleri. Hızın çok önemli olduğu sektörde, üretimin hızlı ve güvenli bir biçimde gerçekleşmesi ve kesintiye uğramaması için kullanılan iş makinelerinin verimli ve atik olması, aynı zamanda üretim dışı kalmadan çalışması gerekiyor.” 




Volvo

ASCENDUM Makina, amiral gemisi Volvo İş Makinaları ile mermer ve doğal taş sektörünün önde gelen firmaları arasında yer alıyor. Türkiye’nin doğal taş potansiyeli göz önüne alındığında Volvo İş Makinaları’nda, teknolojik açıdan sunulan yeniliklerin yanı sıra çevre duyarlılığı da ön plana çıkıyor.

Lastikli yükleyici ürün grubunun mermer sektörü için özel tasarlanmış makinesi L350F’nin, sağladığı yakıt tasarrufu ve verimliliğiyle ocakların son yıllarda artarak tercih ettiği bir ürün olarak belirtiliyor. Yarım yüzyılı aşkın bir süredir üretimi yapılan Volvo lastikli yükleyiciler; güvenlik, güç ve operatör konforu konusunda çeşitli avantajlar sunuyor.

Volvo patentli Tork Paralel Bom Sistemi sayesinde yüksek koparma torku ve kovanın her seviyesinde yere paralel yük taşıyabilme özelliği bulunuyor. Yüke duyarlı hidrolik sistem, sadece ihtiyaç anında ve ihtiyaç miktarında hidrolik güç üretilmesini sağlıyor. Üçüncü jenerasyon Volvo otomatik şanzımanlı makinelerde, operatörler sadece ileri-geri tercihi yapıyor. Otomatik kullanım modu seçildiği takdirde işe, şantiye koşullarına ve operatörün kullanım stiline bağlı olarak vites değişimleri otomatik olarak gerçekleşiyor.

ROPS&FOPS standartlarına uygun olarak üretilen Volvo kabinler, operatörlere güvenli, rahat ve yüksek standartlarda çalışma ortamı sunuyor. Makinelerde bulunan orijinal yağ banyolu hava filtresi ve beraberinde çalışan iki adet kuru hava filtresi sayesinde motora giden hava daha iyi temizlenerek hava filtrelerinin ömrü uzuyor ve maliyetler asgariye indiriliyor.




Haber, Forum Makina Şubat 2016 sayısında yayımlanmıştır...

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina