ZOOMLION TÜRKİYE, YENİ HİZMET MERKEZLERİYLE BÜYÜYOR |
|
ZOOMLION TÜRKİYE, YENİ HİZMET MERKEZLERİYLE BÜYÜYOR
Zoomlion Türkiye, Adana’da satış ve servis ağını açarak İstanbul, Ankara ve İzmir’in ardından 4. hizmet noktasına ulaştı. Şirket, 2024 yılında mevcut ürün gamına tarım makineleri, kaya kamyonları, mobil konkasör ve telehandler ürünlerini de dahil ederek makine pazarında ilk 3 arasında girmeyi hedefliyor.
2018 yılında distribütörlükten çıkarak Türkiye’ye kendi yönetimiyle adım atan Zoomlion, organizasyon ağını yeni bölge açılışları ve çeşitlendirdiği ürün yelpazesiyle büyütmeye devam ediyor. Son olarak Adana’da bölge müdürlüğünü devreye alan ve 4 bölgede aktif hale gelen Zoomlion Türkiye, kısa vadede hizmet alanını ülke genelinde 8 bölgeye yaymayı hedefliyor.
İlk olarak 2008 yılında Zoomlion Türkiye distrübütörlüğünde marka bünyesinde çalışmaya başlayan Fatih Tanrıseven, 2021 yılında Ege Bölge Müdürü ve ardından son 1 yıldır da Zoomlion Türkiye Satış Direktörü olarak görevini sürdürüyor. Zoomlion’un Türkiye’de kendi organizasyon yapısını kurmasıyla birlikte hizmet kalitesini artırdığını ve ürün yelpazesinin daha da genişleyeceğini belirten Tanrıseven ile kapsamlı bir söyleşi gerçekleştirdik.
Öncelikle Zoomlion Türkiye’de nasıl bir ürün çeşitliliği sunuyor?
Zoomlion, bünyesinde yer alan birçok iş makinesi grubunda çok sayıda modele sahip bir üretim vizyonuyla globalde faaliyet gösteriyor. Örneğin ekskavatör grubunda mini ürünlerden 400 tonluk dev tonajlara kadar müşteriye çözümler sunuluyor. Zoomlion Türkiye olarak da iş makinelerinde uçtan uca çözüm sunmayı hedefleyen bir markayız.
Bu doğrultuda ekskavatör grubunda mini, orta ve büyük tonajlı olmak üzere 11 farklı modeli Türkiye pazarına sunuyoruz. Yine 11 model yüksek tonajlı ve farklı bom uzunluklarında kule vinç serimiz bulunuyor. Öte yandan 7 farklı model beton pompası ve 7 farklı fore kazık çeşidiyle ihtiyaçları karşılıyoruz. Ayrıca paletli, paletli kafes bomlu ve lastikli arazi tipi vinçlerimiz ile mobil vinç grubumuzu pazara sunuyoruz. Son 1 yılda ise 7 farklı çeşit olmak üzere tüm forklift serimizi satışa sunmaya başladık.
Yeni yılda tarım makineleri ve telehandlerlar geliyor
Makine çeşitliliğini artıracak mısınız?
Önümüzdeki yıl traktör, biçerdöver gibi tarım makinelerini pazara sunacağız. Ayrıca yılın ilk aylarında telehandler serimizi müşterilerle buluşturmayı hedefliyoruz. Maden ekipmanları kapsamında ise mobil konkasörler ve kaya kamyonlarını Türkiye ürün yelpazemize ekleyeceğiz. Ürün yelpazemizdeki mobil vinçleri, farklı mobil vinç gruplarıyla zenginleştirmek de planlarımız arasında.
Türkiye yapılanmanızdan bahseder misiniz?
Distribütörlükten sonra kendi organizasyonumuzla faaliyete başlamamızın ardından, 2022 yılının Eylül ayında İstanbul Genel Müdürlüğümüzü devreye aldık. Hızla Ankara ve İzmir’deki Bölge Müdürlüklerimizi de açarak son olarak Adana’yı hizmete sunduk. Önümüzdeki dönemde ise Antalya, Diyarbakır, Samsun ve Trabzon Bölge Müdürlüklerimizi devreye alacağız. Ürünlerimizi sağlam temelli bir Türkiye yapılanmasıyla birlikte müşterilerimize sunmayı hedefliyoruz.
“Yetkili servis ve bayilik yerine, Zoomlion Türkiye çatısı altında bütünsel bir stratejiyle ilerleyeceğiz”
Satış sonrası servis hizmetlerinde nasıl bir strateji izliyorsunuz?
Tüm süreçlerin kendi kontrolümüzde ilerlemesini amaçlıyoruz. Bu kapsamda da yetkili servis ve bayilik yerine, Zoomlion Türkiye çatısı altında bütünsel bir stratejiyle ilerleyeceğiz. Yetkili servislerin birtakım dezavantajları olabiliyor. Örneğin müşteri hızlı hizmet beklediği esnada, yetkili servis başka bir markanın müşterisi ile ilgilenebilir.
Markamızın 2. planda kalmasını istemiyoruz ve kendi teknik ekibimizle birlikte anında müdahale etmeyi önemsiyoruz. Her açtığımız yeni bölgeyle birlikte, satış sonrası ve servis ekiplerimizi de ilgili bölgelere sevk ederek görevlendirmeye devam ediyoruz.
Zoomlion Türkiye olarak satış ve satış sonrasında nasıl bir ekiple süreçleri ilerletiyorsunuz?
Türkiye’de tüm bölgelerde 26 arkadaşımız satış ekibi olarak hizmet veriyor. Yaklaşık 56 arkadaşımız da teknisyen olarak görev yapıyor. Her yeni bölge ile birlikte, yedek parça departmanını da ekliyor ve ekiplerimizi günlük programlarla sahada göreve dahil ediyoruz. Çalışanlarımızın hizmet vereceği bölge uzak kalıyorsa, mobil nokta uygulamalarıyla takviye sağlayarak mesafeyi kısaltıyoruz.
Yeni devreye aldığınız Adana tesisi ve bölgedeki yapılanmanız hakkında bilgi verir misiniz?
Üçüncü bölge müdürlüğümüz olan Adana’da 3 satış ve 8 teknisyenimiz görev alıyor. Adana ile birlikte Hatay, Kahramanmaraş, Gaziantep ve Mersin’i de kapsayan bir alanda hizmet vermeye başladık. Hatay deprem bölgesi olduğu için Türkiye’nin diğer bölgelerinde çalışan 300 civarı makinemiz bölgeye gelmiş durumda. Biz de daha iyi hizmet verebilmek adına bir ara istasyon da oluşturduk ve yedek parça deposuyla bölgeyi destekleyeceğiz. Ayrıca Türk teknisyenlerle birlikte Çinli uzmanlar da bu bölgede görev alacaklar.
Türkiye’de sahalarda çalışan toplam ne kadarlık bir makine popülasyonuna sahipsiniz?
Tüm ürünler dahil, günümüzde yaklaşık 5 binin üzerinde ekipmanımız Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Tüm makinelere kendimiz servis desteğini sağlıyoruz.
Toplam çözüm ortaklığı vizyonu Ülkemizdeki mevcut pazar koşullarını değerlendirdiğinizde Zoomlion Türkiye nasıl bir role sahip?
Geçtiğimiz yıl ve bu yılın başında pazarda yaşanan hareketlilik yavaşlamış durumda. Ancak biz, inşaat işinde ekskavatörle başlayıp beton pompası ile devam eden ve projenin niteliğine göre kule vinç, mobil vinç gibi ürünlerin de dahil olabileceği makine ekipmanları pazara sunuyoruz.
Toplam çözüm ortaklığı kavramını benimseyen bir marka olarak, müşterinin baştan sona tüm makine ihtiyacını getireceğimiz yeni ürünlerle birlikte karşılama potansiyelimizi artıracağız. Böylelikle inşaatın başlangıcından bitişine kadar müşterinin yanında olabilecek yelpazemizle, pazardaki konumumuzu güçlendirmeye devam edeceğiz.
“Hedefimizi 3’e katladık”
Zoomlion Türkiye’nin 2023 yılı nasıl geçiyor?
Bu yılın başında bize verilen hedefe geçtiğimiz mayıs ayında ulaştık. Günümüzde ise bize verilen hedefi cirosal anlamda 3’e katladık. Ürün bazında ise sırasıyla ekskavatör, kule vinç, beton pompası ve mobil vinç satışlarında başarılı bir yıl geçiriyoruz. Ayrıca kule vinçte de pazar lideri konumundayız. Öte yandan rakam olarak düşük görünse de adet olarak bakıldığında, forklift satışlarımız pazarda ciddi bir konuma ulaştı.
“Pazarda ilk 3 arasında olmayı hedefliyoruz”
Önümüzdeki sene için hedefleriniz neler?
Zoomlion Türkiye olarak öncelikle pazarda kalıcı olmayı hedefliyoruz. Satış, servis ve uygun fiyatlı yedek parça hizmetlerimiz sayesinde sektördeki konumumuzu her geçen gün yükseltiyoruz. Kısa süre içerisinde pazarda ilk 3 arasına girmeyi hedeflemekteyiz.
Yakın dönemde yaşanan hareketliliğin ardından, pazardaki durgunluğu geniş ürün gamımız ve sayılarını 50’ye çıkaracağımız satış ekibimizin yoğun faaliyetleriyle kapatmayı amaçlıyoruz. Satış ekibimiz bulundukları her bölgede azami derecede müşteri temasını sağlayarak sektördeki bilinirliğimizi daha da artıracak. Türkiye’deki yapılanmamızı tamamlamamızın ardından ise pazar birinciliğini hedeflemekteyiz.
Son olarak yeni Zoomlion G serisi ekskavatörleriz hakkında neler söylemek istersiniz?
Yeni E serisinin ardından piyasaya sunulan G serisi ile birlikte, Stage V’e geçişten ötürü farklı bir standarda adım atıldı. Bu geçişte Zoomlion Ar-Ge ekibi ile makinelerin tasarımı kapsamında görüştük. Neticede aerodinami, makine seriliği ve kabin-kullanım konforu açılarından çok daha avantajlı bir ürün ortaya çıktı.
Ayrıca yeni seriyi kullanan operatörler; güç, performans, yakıt tüketimi ve konfordan oldukça memnun olduklarını da belirtiyorlar. G serisi ile bu farkı tüm müşterilerimize yaşatacağımıza inanıyoruz.