VOLVO, ZORLAŞAN KÜRESEL PAZAR KOŞULLARINA RAĞMEN HEDEFLERİNDEN TAVİZ VERMİYOR |
|
VOLVO, ZORLAŞAN KÜRESEL PAZAR KOŞULLARINA RAĞMEN HEDEFLERİNDEN TAVİZ VERMİYOR
İş makineleri sektörünün lider markalarından Volvo İş Makinaları (Volvo CE), 2024’ün üçüncü çeyreğinde, zayıflayan küresel pazar koşullarına rağmen kârlılığını sürdürdü ve dönüşüm yolculuğunda önemli adımlar atmaya devam etti. Avrupa ve Kuzey Amerika'da satış hacimlerindeki düşüşe rağmen, Çin pazarında kayda değer bir büyüme kaydedildi.
Volvo CE Başkanı Melker Jernberg, “Zorlayıcı zamanlardan geçiyoruz ancak güçlü ürün portföyümüz ve endüstri dönüşümüne olan bağlılığımızla liderliğimizi sürdürüyoruz” diyerek, şirketin ileriye dönük vizyonunu koruduğunu belirtti.
Net satışlar azalırken, alınan siparişler arttı
2024'ün 3. çeyreğinde Volvo CE'nin net satışları geçen yıla göre %23 düşerek 18.809 milyon SEK (yaklaşık 1,79 milyar dolar) olarak gerçekleşti. Böylece firmanın yılın ilk 9 ayındaki satışları, geçen yılın aynı dönemine kıyasla %15,7 azalarak 66.108 milyon SEK (yaklaşık 6,3 milyar dolar) oldu.
Bununla birlikte, net sipariş alımları Güney Amerika’da %59 ve Avrupa’da %44 artış gösterdi. Kuzey Amerika dışında kalan tüm bölgelerde de daha mütevazı artışlar yaşandı. Küresel teslimatlar, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki bayiliklerdeki envanter azaltımları ve düşük pazar talebi nedeniyle geçen yılın gerisinde kaldı; ancak Çin'de SDLG markasının artan teslimatları bu durumu kısmen telafi etti.
Volvo CE, Asya ve Kuzey Amerika'da yeni nesil ekskavatör ve merakla beklenen L120 elektrikli tekerlekli yükleyici gibi ürünlerini piyasaya sunarak sektördeki dönüşümü hızlandırdı.
Çin pazarı güçleniyor
Firmadan yapılan açıklamaya göre 2023’e kıyasla, küresel makine pazarında genel bir daralma yaşandı. Özellikle Avrupa'da düşük iş güveni ve pazardaki doygunluk nedeniyle %25'lik bir düşüş gözlendi. Bayi filolarının normalleşen ikmali ve nihai müşteri talebinin bir miktar azalması sonucunda Kuzey Amerika da 2023'teki çok yüksek seviyelerden %9 düşüş yaşadı.
Öte yandan, Çin hariç Asya pazarında, Hindistan, Endonezya ve Orta Doğu pazarlarındaki büyümeye rağmen %2’lik bir düşüş yaşandı. Türkiye gibi pazarlarda ise hükümetin altyapı yatırımlarında yaptığı revizyonlar nedeniyle düşüş gözlendi. Buna karşılık, Çin pazarı gayrimenkul piyasasını canlandırmaya yönelik hükümet politikaları sayesinde %5 büyüdü. Brezilya, Peru ve Şili’deki güçlü talep, Güney Amerika pazarının da benzer şekilde %5 büyümesine yol açtı.