Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2024
İş Makinası - MCB MADENCİLİK’İN SAHADAKİ EN BÜYÜK YARDIMCISI HİDROMEK
MCB MADENCİLİK’İN SAHADAKİ EN BÜYÜK YARDIMCISI HİDROMEK

MCB MADENCİLİK’İN SAHADAKİ EN BÜYÜK YARDIMCISI HİDROMEK

Ocaklarında bazalt taşı çıkaran MCB Madencilik, 2020 yılında ikinci el olarak satın aldığı HİDROMEK HMK 490 LC HD’den duyduğu memnuniyeti, geçen yıl parkına dahil ettiği 4 yeni HİDROMEK ile taçlandırdı.

Volkanik kaynaklı bir doğal taş olan bazalt, ülkemizin farklı bölgelerinde bulunan, değerli bir malzeme olarak öne çıkıyor. Çok sert ve dayanıklı yapıda olmasıyla da bilinen bazalt, inşaat sektöründe ve birçok endüstride yaygın olarak kullanılıyor. Trakya bölgesinde faaliyet gösteren MCB Madencilik Sanayi Ticaret Limited Şirketi de bünyesinde bulunan taş ocaklarında çıkardığı bazalt taşlarını ekonomiye kazandırıyor.

Şirketin Genel Müdürü Mehmet Çebi ile Tekirdağ’da yaptığımız söyleşide, ocak faaliyetlerini ve makine parkına dahil ettikleri yeni HİDROMEK’lerin performanslarını ele aldık:

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?

Trabzon kökenli bir aileden geliyorum ve Tekirdağ’da doğdum. Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra, aile şirketimizin başına geçtim. Bugün bazalt çıkardığımız ocaklarımızı yönetiyorum. Diğer taraftan beton yol yapımında yer almak üzere, iki ortaklı beton santrali işletmemiz mevcut. Son olarak da bölgemizde inşaat çalışmalarında yer almak üzere bir hazırlık içerisine girdim.

MCB Madencilik’in kuruluşundan ve çalıştırdığınız ocaklardan bahseder misiniz?

Bugünkü iş hayatımızın kurucusu olan babam Hasanbey Çebi, ilk olarak İstanbul’da yol işlerinde çalışmaya başladı. Tekirdağ’da kent limanının tamamlanmasında rol aldı. İlk ocağımız Çorlu’daki bazalt ocağı oldu. Ocağın kapanmasının ardından Tekirdağ Süleymanpaşa lokasyonundaki bu ocağımızı devreye aldık. Kırklareli’nin Vize ilçesi ve Kapaklı ilçesinde de birer ocağımız daha yer alıyor. Tekirdağ Şarköy ve Edirne Keşan’da yer alan ocaklarımız ise halihazırda faal değiller.

“Bazaltın üretim maliyeti kalkerin iki katıdır”

Ocaklarınızda hangi taşları çıkarıyorsunuz?

Ocaklarımızda çıkardığımız bazalt hem sert hem de kaliteli bir taş olarak bilinir. Mukavemet gerektiren demiryolu altyapılarında, yüksek binalarda, köprü yapımında ve asfalt mıcırı gibi alanlarda kullanılır. Pahalı bir malzemedir, üretim maliyeti kalkere göre neredeyse iki kat daha fazladır.

Ocaktan çıkan ürünlerden, kapasitesinden ve müşteri gruplarınızdan bahseder misiniz?

50 hektarlık bu ocağımızda günlük 5 bin ton kapasiteye sahibiz. Üretim esnasında 20-30 metre derinliklerde zorluklarla karşılaşabiliyoruz. Her zaman en kaliteli taşı bulamayabiliyoruz. Ancak biz titiz bir çalışmayla, yüksek miktarda çıkan pasayı da en verimli biçimde değerlendirmeye çalışıyoruz. Müşterilerimiz arasında ise beton üreticileri, asfalt veya yol malzemesi kapsamında ihale açan belediyeler ve demiryolları yer alıyor.

Faaliyetlerinizde en önemli gider kalemleri nelerdir?

En başta kamyon ve iş makinelerimizin akaryakıt giderlerini sayabiliriz. Ardından filomuzun servis ve parça giderleri geliyor. Yakın zamanda 4 kamyonumuz için yüksek bir bütçeyle masraf ettiğimizi de göz önüne alırsak servis konusu bizim için son derece kritik. Son olarak da işçilik maliyeti gider kalemlerimiz arasında yer alıyor.

Filonuzdaki kamyon ve iş makinelerinden bahseder misiniz?

Sahada 20 kamyonla operasyonlarımızı sürdürüyoruz. Son olarak 7 adet yeni çekiciyi de parkımıza dahil ettik. İş makinesi olarak ise toplam 10 adet ekskavatör ve yükleyici, birer adet greyder ve silindir ile hizmet veriyoruz.

“Eskiden taşlar, işçi gücüyle balyozlarla kırılır ve ardından traktörlere yüklenirdi”

İlk iş makinesini ne zaman kullanmaya başladınız?

1980’li yılların ortalarına kadar sektörümüzde makineleşme yoktu ve kalın kayışlı biçerdöverlerin kullanılması gibi zor metotlarda yapılırdı. Örneğin taşlar, işçi gücüyle balyozlarla kırılır ve ardından traktörlere yüklenirdi. Biz de bu yöntemlerle günlük 1000 tonu zor yakalayabiliyorduk. 1989 yılında ilk yükleyicimizi aldık ve 1990’lı yılların başında da ekskavatör alımına başladık.

İş makinesi alımında sizin için önemli kriterler nelerdir?

Bizim operasyonlarımızda aksaklık olmaması gerekiyor. Makine arızalarında ilgili servisin hızlı müdahalesi ve eğer parça gerekiyorsa hızlı temin edilmesi son derece önemli. Sorun yaşamamak adına makine parkımızda birer adet yedek ekskavatör ve yükleyici de bulunduruyoruz. Ayrıca makine ve kamyon bakımı konusunda deneyimli bir ekibe sahibiz. Bu kapsamda bazı arızaları parça tedarik ettiğimiz ölçüde kendi ekibimizle de çözebiliyoruz.

“HİDROMEK’in ikinci el ürünlerindeki satış potansiyeli ilgimizi çekmişti”

HİDROMEK ile nasıl tanıştınız ve markanın hangi makineleri parkınızda yer alıyor?

İlk olarak 2020 yılında ikinci el HMK 490 LC HD alımı yaptık. Ardından faaliyetlerimiz doğrultusunda yeni makine alımları yapmak istedik ve ikinci el HİDROMEK’imizi satışa koyduk. Ancak makineden aldığımız verimden ötürü satmaya kıyamadım ve parkımızda tuttuk. HİDROMEK’i çevremizden öneri olarak alıyorduk, sonraki süreçlerde ise HİDROMEK satış ekibinin pozitif ilgisiyle karşılaştık. Ayrıca HİDROMEK’in ikinci el ürünlerindeki satış potansiyeli ilgimizi çekmişti. Yerli ve milli marka olmasını da göz önüne alarak 2023 yılında yeni makineleri filomuza dahil ettik.

“Bir malın iyisi satılıyorsa, her zaman daha iyisini yapmaya devam etmek gerekiyor”

Hangi modellerden aldınız ve bu makineleri pazar koşullarında nasıl değerlendiriyorsunuz?

HİDROMEK’in lastikli yükleyicilerinden 2 adet HMK 635 WL, ekskavatörlerinden ise 2 adet HMK 390 LC HD’yi aldık. Geçmiş yıllarda olduğu gibi, sadece yabancı makine iyidir algısını HİDROMEK kırdı. Artık kendilerini dünya devlerinin arasında ve dünya standartlarında görüyoruz. Markanın kurucusu olan merhum Hasan Bey’in hep daha iyisini yapma arzusu, HİDROMEK’i her yeni modelinde ileriye taşımaya devam ediyor. Çünkü bir malın iyisi satılıyorsa, her zaman daha iyisini yapmaya devam etmek gerekiyor.

“Yakıt giderlerimiz yeni HİDROMEK’ler sayesinde yarı yarıya azaldı”

Geçtiğimiz yıl aldığınız HİDROMEK’lerde sizin için öne çıkan özellikler neler oldu?

Öncelikle son derece estetik bir dizayna sahipler. Makinelerimizin performansından gayet memnunuz. Ayrıca HİDROMEK bizlere iyi bir teknoloji donanımı ve teknolojik imkanlar sundu. Bu kapsamda uydu takip sistemi Smartlink aracılığıyla telefonumdan makinelerin randımanını görebiliyorum. Operatörlerin hangi modlarda makineleri kullandığını da takip edebiliyorum.

Diğer taraftan bizim için önemli olan yakıt giderleri, yeni HİDROMEK’ler sayesinde eski makinelere göre yarı yarıya azaldı. Operatör konforu ise en önemli özelliklerin başında geliyor. Eski model makinelerimize masraf yaparak klima taktırmış bir şirket olarak, yeni HİDROMEK’ler çalışanlarımıza kusursuz konfor sunuyor.

Makinelerin saha çalışmaları için neler söylersiniz?

Patlamış taşların kamyonlara yüklenmesinde çalışan yeni HİDROMEK’lerimizi, ayrıca liman ve baraj çalışmalarında da kullanacağız. Özellikle ekskavatörlerimiz 50 ton sınıfındaki muadillerine göre daha yüksek performans gösteriyor. Kırılmış malzemeyi yükleyen HMK 635 WL yükleyicilerimiz ise tatmin edici performanslar sergiliyorlar.

“Hizmetimizi HİDROMEK servisinden güvenle alıyor ve fiyat bile sormuyoruz”

HİDROMEK’in servis hizmetlerinden memnun musunuz?

Servis desteğimizi HİDROMEK’in İstanbul Hadımköy’de yer alan bölge müdürlüğünden temin ediyoruz. Hizmetimizi servisten güvenle alıyor ve fiyat bile sormuyoruz. Bugüne kadar da asla ihmal edilmedik. Özellikle yetişmiş servis personelinin giderek azaldığı günümüzde, HİDROMEK’in örnek servis teşkilatı gibi yapıların çoğalmasını diliyoruz. Ayrıca HİDROMEK ekibinin sebep olmaksızın bize telefon açarak makineler kapsamında memnuniyetimizi sorması da eşi olmayan bir davranış. Bu kapsamda da memnuniyetimizi kendilerine sunuyoruz.

Son olarak sektöre dair neler söylemek istersiniz?

Ocak faaliyetinde kâr, çıkan taşın yoğunluğuyla paralel olarak değişkenlik gösterir. Maliyetlerin giderek arttığı ve iş yapış biçimlerinin zorlaştığı bir dönem geçiriyoruz. Böyle bir dönemde makine tedarikinde yerli ve milli bir markayı tercih etmek herkesin yararına olacaktır. Bu kapsamda da HİDROMEK’i destekliyor ve ürünlerinin gelişimine takdirle şahitlik ediyoruz.

Yükleyici Operatörü İbrahim Ölmez:

“HMK 635 WL beni asla yormuyor”

Yağcılıktan yetişme biri olarak 35 yıllık iş makinesi operatörüyüm. HMK 635 WL yükleyiciyi ise 3 aydır kullanıyorum. Dizayn olarak çok başarılı ve en beğendiğim yönü sunduğu görüş açısı. Hem aynaların efektif kullanımı hem de ileri, geri ve dönüş manevraları beni tatmin ediyor. Kabin içinde ise gerek kullanım rahatlığı gerek verimli klimasıyla büyük konfor sağlıyor.

3,6 metreküplük kovasıyla elek altından kırılmış malzeme yüklüyorum. Balans dediğimiz iri taşa bile gayet iyi girebiliyor ve beni asla yormuyor. Yakıtı ise Avrupalı ve Asyalı muadillerine göre çok çok avantajlı!

Ekskavatör Operatörü İbrahim Kıray:

“HMK 490 LC HD’de 4 yıldır ciddi bir arıza yaşamadım”

1989’dan beri operatörlük yapıyorum. Ekskavatör kullanmaya ise 2006 yılında başladım. Şirketimizde 3.400 saate ulaşan 2020 model HMK 490 LC HD’yi kullanıyorum. Gerek kabin rahatlığı gerek saha performansından memnunum. Bugüne kadar motor, şanzıman ve pompa gibi önemli aksamlarında hiçbir ciddi sorun yaşamadım.

Dağdan malzemeyi alıp kamyona yüklüyorum ve makinemi hep ekonomik modda kullandım. Güç moduna hiç gereksinim duymadım. Yakıtına baktığımda ise verimli çalıştığını söyleyebilirim.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina