Yiğit Beton İnşaat makine parkını HİDROMEK ile gençleştiriyor |
|
Yiğit Beton İnşaat makine parkını HİDROMEK ile gençleştiriyor
Fethiye ve çevresinde hafriyat, altyapı taahhüt işleri, hazır beton imalatı ve bina-villa yapımı gibi kapsamlı çalışmalar gerçekleştiren Yiğit Beton İnşaat, tüm bu faaliyetlerini uzman kadrosu ve geniş makine parkıyla sağlıyor. Hafriyat işleri ağırlıklı makinelerini ise hızla yenilemeye koyulan tecrübeli firma, bu yıl içerisinde 5 adet HİDROMEK alımı gerçekleştirdi. Şirket 2 adet HMK 230 LC ve 2 adet HMK 140 LC ekskavatör ile 1 adet HMK 640 WL lastikli yükleyiciyi filosuna dahil etti.
Turizmin ülkemizdeki gözbebeği ilçelerinden olan Fethiye, hem denizi hem yeşiliyle birçok insanın ilgisini topluyor. Bu ilgi devam ederken bölgede sık sık yol yapımı, yeni otellerin altyapı çalışmaları gibi faaliyetler de olmak zorunda. Bölgede faaliyet gösteren Yiğit Beton İnşaat, Fethiye ve çevresinde bu alanlarda neredeyse birçok işe el atmış tecrübeli ve yetenekli bir firma olarak ön plana çıkıyor.
İşlerin daha verimli olması için mevcut makine parkını yenileme kararı alan Yiğit Beton İnşaat yönetimi, bu kapsamda kısa bir süre önce HİDROMEK’ten aldığı 5 adet iş makinesiyle faaliyetlerine güç kattı. Fethiye’de bir araya geldiğimiz şirket ortaklarından Ramazan Yiğit ile çalışmaları ve makine tercihleri üzerine konuştuk.
Sizleri ve firmanızı tanıyabilir miyiz?
Sektöre 1993 yılında hafriyat işleriyle başladık. Öncesinde Fethiye’de sanayide bir tamirhane açtık. Kamyon, traktör ve tekne motorları tamirciliği yaptık. Vinç ve ekskavatör gibi iş makineleri her zaman ilgimizi çekmiştir. İnşaatlarda çalışarak taş duvar örme gibi işlere geçiş yaptık.
İş makineleri sahibi olursak daha iyi işler yapacağımızı biliyorduk. Bu doğrultuda ilk traktörümüzü alarak onunla çift ve harman işlerinde çalıştık. Ardından 1993 yılında traktörümüze kepçe yaptırdık, tamirhaneyi bırakarak tamamen bu işlere odaklandık. İlk olarak 1994 yılında kazıcı yükleyici alımı gerçekleştirdik. Fakat ikinci el ve eski bir makineydi, tamirhaneden çıkmıyordu. 1995 yılında ise ilk kez HİDROMEK marka sıfır bir kazıcı yükleyici aldık. 1996 yılından itibaren de ekskavatörler almaya başladık.
Günümüzde Yiğit Beton İnşaat olarak yaptığınız işlere örnekler verir misiniz?
Bizim öncelikli işimiz hafriyat. Bu kapsamda bina ve fabrika temel kazıları, yıkımları, dekapaj, altyapı, nakliye, bina temel dolguları ve yol yapımı çalışmalarında bulunuyoruz. Konumumuz olan Fethiye’den 70-80 km mesafeye kadar her yerin işini yapıyoruz. Kanalizasyon işleri, devasa otellerin altyapıları, köy yolları ve orman yolları uzmanlıklarımız arasında. Bu işlerimiz dışında Fethiye bölgesinde 2 adet hazır beton santralimiz ve Seydikemer’de bir taş ocağımız mevcut. Hazır beton tesisimiz 110 metreküp ve 90 metreküp kapasitesine sahip santralleriyle saatte 200 metreküp beton üretimi sağlıyor. Bir diğer faaliyet kolumuzu ise inşaat işlerimiz oluşturuyor. Bu kapsamda daire ve villa imalatı gerçekleştiriyoruz. Şirketimizde inşaat işleri hariç, yaklaşık 160 kişi çalışıyor.
"Fethiye’nin kanalizasyon çevresinin aşağı yukarı yüzde 70’ini biz yaptık"
Hangi projelerde çalıştınız?
Yaptığımız işlerin yüzde 90’ı hem betonda hem de hafriyatta piyasaya yöneliktir. 2005 - 2006 yılında 10 km’lik çevreyolunu, Göcek Tüneli’nin bağlantı yollarını, 2010 - 2011 yıllarında Gölhisar’da karayollarının köprü menfez işini ve yol genişletme çalışmalarını yaptık. 2010 yılında Doğtaş Enerji’nin baraj gövde dolguları ve bütün beton işlerini gerçekleştirdik. Fethiye’nin kanalizasyon çevresinin aşağı yukarı yüzde 70’ini biz yaptık.
Filonuzda hangi araç ve makineler bulunuyor?
Kamyon grubunda 20 transmikser, 5 beton pompası ve damperli kamyonlarımız mevcut. Makine parkımız ise ağırlıkla hafriyat grubundan oluşuyor. Toplamda irili ufaklı 50’ye yakın iş makinemiz var. Bunlar içerisinde 1,5 tonluk ekskavatörden 40 tonluk ekskavatöre uzanan, yükleyicilerden küçük makinelere kadar her türden makine yer alıyor. Eskiyen iş makinelerimizi yenilemeye gayret ediyoruz. En büyük ekskavatörümüz ise HİDROMEK’in HMK 300 LC modeli. Yaptığımız işler, maden ve mermer ocaklarındaki kadar büyük kapasiteli ekskavatörleri gerektirmiyor.
HİDROMEK ile nasıl tanıştınız?
İlk HİDROMEK’i sadece kazıcı yükleyici üretirken almaya başladık. Farklı markalardan yükleyici ve ekskavatör aldığımız sıralarda ilk 2001 yılında HİDROMEK bize bir demo ekskavatör verdi. 2007 yılında ise HİDROMEK’ten HMK 300 LC model ekskavatörümüzü satın aldık. 2015 yılına kadar bir tek onunla devam ettikten sonra HMK 300 LC’yi filomuza dahil ettik. Şu anda eski ve yeni seri olarak 8 adet HİDROMEK iş makinesi parkımızda yer alıyor.
“Yeni HİDROMEK’lerin filomuzdaki makinelere göre daha az yaktığını gördük”
Tekrar HİDROMEK almaya nasıl karar verdiniz?
Bundan üç ay önce 2 adet HMK 230 LC ve 2 adet HMK 140 LC ekskavatör ile 1 adet HMK 640 WL yükleyici alımı gerçekleştirdik. Biz makinelerimizi alırken önce deniyoruz, kullanıyoruz. Çalışma sahamıza uygun olup olmadığını anlıyoruz. Son aldığımız iş makinelerini de önce kullandık. Ayrıca filomuzdaki mevcut makinelerle kıyaslamalar yaptık. Yedek parça, aşınma, kırılma ve yakıt sarfiyatı konusunda hesaplamalar yaptık. Yeni HİDROMEK’lerin filomuzdaki makinelere göre daha az yaktığını gördük. İlk etapta makinelerin daha seri, dayanıklı, sağlam olması ve bununla birlikte yakıt tasarrufu sağlaması HİDROMEK’i tercih etmemizi sağladı.
Makineleriniz henüz çok yeni belk ama ilk izlenimlerinizi almak isteriz…
HİDROMEK zaten bizim gönlümüzde vardı ve yeni makinelerimizden de memnunuz. Hem kullanım hem de servis konusunda hiçbir sorun yaşamadık. Operatörlerimiz de aynı şekilde yeni ekskavatörlerimizin seri ve konforlu olduğunu belirtiyor. HMK 640 WL yükleyicimizi de henüz deneme aşamasındayız ancak iyi bir makine olduğunu söyleyebilirim. Taş ocağımızda hazır malzeme yüklemesinde kullanıyoruz. Operatörü de oldukça memnun. Şu anda HİDROMEK’in Yatağan’da yer alan servisi Demirhan Hidrolik’ten destek alıyoruz.
“HİDROMEK mekanik ile elektroniğin ideal birleşimi ürünler sunuyor”
Yeni nesil makineler sizin için ne ifade ediyor? Öncelikle bizim için dayanım, az yakıt ve yedek parça çok önemli. Uzun zaman mekanik ağırlıklı makineleri kullandıktan sonra yeni nesil elektroniğe sahip makinelerde bilemediğimiz sorunlar olabiliyor. Elbette yetkili servisten destek alıyoruz. HİDROMEK ise mekanik ile elektroniğin tam ideal birleşimi ürünler sunuyor. Kendini geliştiren bir marka olduğu için de ayrıca memnunuz.
Bölgenizde geleceğe yönelik farklı hedefleriniz var mı?
Bölgemiz ağırlıklı olarak toprak ve çamur zeminli. Kısmen kayalık alanlar da olabiliyor. Hafriyat işlerimiz yoğun olarak devam ediyor. Ayrıca Fethiye her açıdan iş konusunda verimli bir alan. Turizmle birlikte tarım konusunda da yeni seralar açılıyor. Yiğit Beton İnşaat olarak hidroelektrik santralları ve mermer ocağı gibi alanlarda yatırımlar düşünüyoruz.
Osman Çınar: “HİDROMEK Benim Hızıma Yetişiyor!”
11 yıldır Yiğit Beton İnşaat firmasında yükleyici operatörü olarak görev yapıyorum. HMK 640 WL ile 3 aydır çalışıyorum ve daha önce HİDROMEK kullanmadım. Hem tasarım hem görüş açısı olarak hoşuma giden bir makine oldu. Kabin içerisinde de klima ve ekran özellikleri açısından konforlu bir yükleyici. Kendimi kabinde iyi hissediyorum.
Burada taş ocağında mıcır ve kum yükleyip hazır malzemeyi tırlara yüklüyorum. Ayrıca malzeme stokluyorum. Yükleyicinin güçlü ve seri olması gerekiyor. Ben seri çalışan bir operatörüm ve HİDROMEK benim hızıma yetişiyor. Manevra kabiliyeti, malzemeye giriş gücü ve kapasitesini başarılı buluyorum. Kova hareketleri, indirme, kaldırma, yükleme ve boşalmasından da memnunum.
Son olarak yükleyici operatörü olmak isteyenlere tavsiyem; makineleri patinaja sokmamalı, kamyon ve tırlara yanaşırken düzgün yanaşmalılar. Yükü arkalı önlü aynı seviyede yüklemeli, tehlikeli yerlerde çok hızlı gitmemeliler.
Ali Demir: “HMK 230 LC ile ilgili olumlu yorumların yerinde olduğunu gördüm”
1988 yılından beri sadece ekskavatör operatörüyüm. Şu an Yiğit Beton İnşaat firmasında yeni seri HMK 230 LC’yi kullanıyorum. Daha önce HİDROMEK’in 30 tonluk modelini kullanmıştım. Yeni makinemizi şehir içinde, hafriyatta kullanıyorum. Bina yıkımı ve temel kazımı işlerinde çalışıyorum.Gerektiğinde kırıcı takıp taş kırıyorum.
Daha önce HMK 230 LC modeliyle ilgili olarak başka operatör arkadaşların memnuniyetini duyuyordum. Bu benim de merakımı cezbetmişti. Makineyi kullanmaya başlamamla birlikte olumlu yorumların yerinde olduğunu gördüm. Makine önceki modellere göre oldukça seri. Özellikle bu seriliği bom hareketlerinde görüyorum ve rahatlıkla istediğim performansı veriyor. Henüz ölçmedik ama önceki makinelere göre yakıtta da avantajlı olduğunu düşünüyorum. Sökücü ve kırıcı çalışmalarında da bizi tatmin eden sonuçlar veriyor. HMK 230 LC’nin yürüyüş performansını da beğendim. Yürüyüşe verdiğim zaman otomatikman kendisi gazı yükseltiyor.
Aynı şekilde kabin konusunda da son derece konforlu bir makine. Makine yeterince seri olduğu için 1.600 devirde kullanmak bana yeterli geliyor. İşin performansı yüksekse modunu da yükseltebilirim. Bir iş makinesinde havalandırma çok önemlidir. HMK 230 LC yeterli klima performansını bize sunuyor.
İyi bir ekskavatör operatörü olmak için önce işini sevmek gerekiyor. En az 2 yıl iyi operatörün yanında çıraklık, yağcılık yapması çok önemli. Bu iş ciddiyet ister. İş makinelerini de kendi sistemine göre kullanması gerekiyor. Yükünün dışında ağır kullanmaması, makineyi zorlamaması ve çarpmaması lazım. Güvenlik önlemlerini alıp düzgün bir biçimde kullanması gerekiyor.
Süleyman Türkmen: “En çok hoşuma giden, dokunmatik ekranı oldu”
Yiğit Beton İnşaat firmasında ekskavatör operatörüyüm. 7 yıl kazıcı yükleyici operatörlüğünün ardından, 7 yıldır ekskavatör operatörlüğü yapıyorum. Yeni aldığımız HMK 140 LC modelini kullanıyorum. Genellikle villa türü yapılarda havuz kazımında kullanıyorum. Makineyi ilk gördüğümde renklerini çok beğendim. Kabin içerisinde ise en çok hoşuma giden dokunmatik ekranı oldu. Kolay bir kullanımı var ve her şeyi oradan kontrol edebiliyorum. Çalıştığımız Fethiye’de klima çok önemli. Yeni makinemizin de tatmin edici bir kliması var.
Performans olarak değerlendirdiğimde ise HMK 140 LC yere sağlam basıyor. Balçık çamur yerlerde çalışabiliyoruz. 2 taşıyıcı makara olmasının faydasını görüyorum. Kule dönüş ve bom hareketleri gayet seri. Kontrolü sağladığım levye kullanımı ise beni yormuyor.