Volvo Trucks, ağır elektrikli kamyonların seri üretimine başladı |
|
Volvo Trucks, ağır elektrikli kamyonların seri üretimine başladı
Kamyon teknolojisinin gelişimine liderlik eden firmalardan Volvo Trucks, en önemli ürün yelpazesi olan ağır hizmet kamyonlarının elektrikli versiyonlarının seri üretimine başladı. 44 tona varan çalışma ağırlığındaki Volvo FH, Volvo FM ve Volvo FMX serisi bu modeller, şirketin satışlarının yaklaşık üçte ikisini oluşturuyor.
Bu yeni eklemelerle birlikte sektördeki en geniş elektrikli kamyon yelpazesine sahip olduğu belirtilen Volvo Trucks’ın seri üretimdeki elektrikli kamyon model sayısı 6’ya ulaştı. Seri; şehir içi dağıtım ve çöp işleme, bölgesel taşımacılık ve inşaat işleri gibi çok çeşitli uygulamaları kapsıyor.
Volvo'nun en ağır elektrikli kamyonlarının seri üretimi İsveç'in Göteborg kentindeki Tuve fabrikasında başlayacak ve önümüzdeki yıl Belçika'nın Ghent kentindeki fabrika bunu takip edecek. Volvo, elektrikli kamyonlarını geleneksel kamyonlarıyla aynı hatta üretiyor. Bunun yüksek üretim esnekliği ve verimlilik kazanımları sağladığı ifade ediliyor. Aküler, Volvo Trucks'ın Gent'teki yeni akü montaj fabrikası tarafından sağlanıyor.
Eurostat’ın 2018 yılı istatistiklerine göre Avrupa’da taşınan yüklerin yüzde 45’ini, 300 kilometrenin altındaki mesafeler oluşturuyor.
2030’a kadar küresel satışların yüzde 50’si elektrikli olacak
Bunun sektörün dönüşümüne öncülük ettiklerini kanıtlayan, önemli bir dönüm noktası olduğunu vurgulayan Volvo Trucks Başkanı Roger Alm,
“Ağır elektrikli kamyonlarımızı ilk kez sergileyeli iki yıldan az oldu. Şimdi hacimleri artırıyoruz ve bu harika kamyonları tüm Avrupa'daki müşterilere ve daha sonra da Asya, Avustralya ve Latin Amerika'daki müşterilere teslim edeceğiz" dedi.
Roger Alm, nakliyecilerin fosil yakıt kullanmayan araçlar kullanarak sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşma ihtiyacının elektrikli kamyonlara olan talebin birçok pazarda hızla arttığını belirterek,
“Bugüne kadar ağır elektrikli kamyonlarımızdan yaklaşık 1.000 adet olmak üzere toplamda 2.600'den fazla elektrikli kamyonumuzu sattık. Önümüzdeki birkaç yıl içinde hacimlerin önemli ölçüde artmasını bekliyoruz. 2030'a kadar, küresel olarak sattığımız kamyonların en az yüzde 50'si elektrikli olacak” ifadelerini kullandı.