Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2023
İş Makinası - VOLVO PENTA TÜRKİYE’NİN MAKİNE VE MÜHENDİSLİK ŞİRKETLERİNE GÜÇ VERİYOR
VOLVO PENTA TÜRKİYE’NİN MAKİNE VE MÜHENDİSLİK ŞİRKETLERİNE GÜÇ VERİYOR

Volvo Penta Türkiye Genel Müdürü Mehdi Kılıç:

“Türkiye’nin Makine ve Mühendislik Şirketlerine Güç Veriyoruz”

2022 yılını hem jeneratör hem de farklı endüstriyel ve denizcilik sektörlerine yönelik yüksek adetli motor satışlarıyla kapatan Volvo Penta, yakaladığı bu yüksek ivmenin bu yıl da devam edeceğini öngörüyor.

Alanında dünyanın önde gelen markalarından Volvo’nun motor üretici şirketi Volvo Penta, uzun yıllardır ülkemizde yaygın iş ortakları ve geniş servis ağıyla hizmet veriyor. Pandemi sonrasında hemen her alanda artan talep, şirketin motor ve jeneratör satışlarında gözle görülür artışı beraberinde getirdi. Volvo Penta Genel Müdürü Mehdi Kılıç ile bir araya gelerek geçtiğimiz yılı değerlendirdik ve yer aldıkları pazarlarla ilgili beklentilerini öğrendik.

Volvo Penta açısından 2022 nasıl tamamlandı?

Volvo Penta olarak geçtiğimiz yılı satış rekorları kırarak kapattık. Bu satışlar içerisinde başta jeneratörler olmak üzere farklı sektörlere sunduğumuz motorlar yer aldı. Jeneratör piyasası gerçekten hareketli günler geçiriyor. Ürün verdiğimiz ve makine üretimi gerçekleştiren iş ortaklarımız, Avrupa da dahil olmak üzere çeşitli ülkelere yüksek adetli ihracatlar gerçekleştiriyorlar. Müşterilerimiz olan bu OEM’ler arasında Türkiye’nin 3. büyük jeneratör şirketi konumuna ulaşan KJ Power ardından Aksa ve İşbir şirketleri yer alıyor.

“Volvo Penta Türkiye tarihinin rekor satışı”

Özel uygulamalara yönelik motor satışlarınız hakkında neler söylersiniz?

Off-road alanda da ivme kazanarak satış adetleri artmıştır. Bu kapsamdaki müşterilerimiz arasında; sondaj makineleri üreticisi DBC, gelişen madencilik ve mermer sektöründe faaliyet göstererek kamyon ve yükleyici üreten Ersencer, Adana’da don önleme makineleri üreticisi Gener gibi firmalar bulunuyor.

Yine Ankara’da kazık çakma makineleri üreticisi Tekyön Tunel de motor talebini artırmış olup, değişik coğrafyalardaki ülkelere ihracat yapmaktadırlar. İnşaat sektörüne baktığımızda ise İzmir’de Betonstar ile çalışmalarımız sürerken, kuru tip beton pompaları üreticisi Royal Makine’ye de motorlarımızdan vermeye başladık.

“Sahil Güvenlik’in 200 teknesine 2’şer adet D8-450 hp motorlarımızdan verdik”

Bu alanlardaki hareketlilik, denizcilik sektörü için de geçerli mi?

Denizcilik alanında Volvo Penta olarak iyi bir yılı geride bıraktık. Önceleri daha küçük teknelere motor verirken geçtiğimiz yıl yat üreticisi Sirena ile iyi bir ivmeleme yakaladık. Sirena dünyanın her yerine yat satışı yapan büyük bir firma. 3’lü veya 4’lü şekilde IPS motor uygulamaları ile daha büyük yatlara da ürün verebilir durumdayız. Bu da denizcilik alanındaki olumlu referansımızı hızlı bir şekilde çoğaltıyor.

Aynı şekilde denizcilik sektörünün ticari kısmında, tersanelerden de artan talepler görüyoruz. Özellikle Tuzla ve Yalova bölgelerini hareketli noktalardan sayabiliriz. Yine Sahil Güvenlik’in 200 teknesine 2’şer adet D8-450 hp motorlarımızdan verdik. Bu satış bizim en büyük projelerimiz arasında yer alıyor.

“Volvo Penta güven verdiği için daha fazla bedel ödenerek tercih ediliyor”

Makine üreticileri ve jeneratör ihtiyacı olanlar neden sizi tercih ediyorlar?

Öncelikle hangi makine olursa olsun işte kalma süresi çok önemli. Kimsenin arızaya tahammülü olmadığı gibi, bu sebepten ötürü ucuz motor ve makine arayışları da azaldı. Dolayısıyla iyi çalışan, durmayan bir makine için verimli motor isteniyor. Ülkemizde çok gelişen maden sahalarında çalışan makinelerden farklı endüstrilerde kullanılan ürünlere kadar pek çok alan için bu kıstas geçerli.

Volvo Penta insanlara ve müşterilerine güven verdiği için daha fazla bedel ödenerek tercih ediliyor. Keza bu güveni, motorlarımızın yakıt sarfiyatında da görüyoruz. Yer aldığımız her sektörde daha az yakan bir motor için hassasiyet gösteriyoruz. Tüm bunların sonucunda da Türkiye’nin makine ve mühendislik şirketlerine güç veriyoruz.

2023 yılı için değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

Bu yıl motor satışlarının yüksek adetlerde devam edeceğini düşünüyoruz. Merkezimizden 5.000 adet motor alabilsek, satacağımızı düşünüyorum. Bu pazarda jeneratör de yine önemli bir noktada. Özellikle Ukrayna savaşı jeneratör ihtiyacını o ülkeye yönelik daha çok tetikledi. Ayrıca yine Ortadoğu, Afrika, Türki Cumhuriyetler gibi bölgelere de jeneratörler ihraç edilmeye devam ediyor.

1 Mart 2023 itibarıyla ülkemizde motor egzoz emisyon seviyelerinde yeni standartların devreye girecek olması pazarı nasıl etkileyecek?

Makine motorlarında ülkemizde Faz 5’e geçiş için geç bile kaldık. Dolayısıyla hem verim hem çevresel koşullar için Avrupa ile birlikte hareket etmekte fayda görüyorum. Ancak bu değişiklik standby jeneratörleri kapsamıyor ve tüm dünyada Faz 2 olarak devam ediyor. Öte yandan ülkemiz pazarı, zaten on-road araçlarda Euro 6 motorlarına geçişten ötürü bu değişikliğe aşina konumda.

Bizim ürün verdiğimiz makine üreticilerinin birçoğu Avrupa pazarlarına Faz 5 motorlu makine de verdikleri için işin tekniğine hakimler. Volvo Penta olarak bu geçişe altyapımız ve sunduğumuz ürünlerle zaten hazırız. Ortadoğu ve Afrika ülkelerinde geçerli olan Faz 3’te olduğu gibi, hangi lokasyonda hangi emisyon normu geçerliyse o kapsamda ürünlerimizi sunmaya devam edeceğiz.

“Akü kapasiteleri ve hızlı şarj arttıkça elektrikliye dönüşüm daha da hızlanacaktır”

En önemli gündem maddelerimizden biri olan elektrikleşmede Volvo’nun çalışmalarından bahseder misiniz?

Günümüz dünyasında en hızlı büyüyen ve yayılan enerji biçimi elektrik enerjisi. Hem makineleşmede hem de mobilitede akü kapasitesi ve hızlı şarj arttıkça elektrikliye dönüşüm daha hızlanacaktır. Biz de Volvo grup olarak akü fabrikamızı kurduk ve kamyonlara akü tedariki konusunda çalışıyoruz.

Aynı zamanda Volvo’nun BES adı verilen ve 50-100-150 KWlik güç paketlerinden oluşan modüler sistemlerini de jeneratör sektörüne tanıtmaya başladık. Dolayısıyla pek çok arenada gidişat elektriklide. Diğer bir enerji kaynağı olarak hem hidrojen hem de dizel yakıtı kullanan motorlarla ilgili de Volvo Penta’nın çalışmaları sürüyor. Hem elektriği hem de hidrojeni kapsayan yakıt hücresi ise markamızın üzerine eğildiği diğer bir inovatif konu olarak öne çıkıyor. Ülkemizde TOGG gibi oluşumların yaygınlaşması da elektriklileşmeye geçişin hızlanmasına katkı sağlayacaktır.

“Türkiye’de satış sonrası alanında 40 bayiye ulaştık”

Volvo Penta olarak Türkiye’de yeni yatırımlar düşünüyor musunuz?

Türkiye, Volvo Penta için önemli bir pazar. Satış adetlerimiz her geçen gün daha da artıyor. Hem yurt içinde kullanılan hem de ülkemizden makine ihraç eden şirketlere güç sunuyoruz. Yapılanma olarak da satış sonrası alanında 40 bayiye ulaştık. Bu sayıyı önümüzdeki zaman diliminde daha da artırmayı hedefliyoruz. Her yönden yaşadığımız bu artışlar ivmemizin giderek hızlandığını gösteriyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina