TÜRK MAKİNA SEKTÖRÜ SMOPYC 2023 FUARINA HAZIRLANIYOR |
|
Türk makina sektörünün Avrupa, Latin Amerika ve Kuzey Afrika’ya açılan kapısı:
SMOPYC 2023 Fuarı / İspanya
Küresel anlamda oldukça güçlü bir dönem yaşanan iş makinaları sektöründe, uluslararası etkinlikler de tüm hızıyla devam ediyor. 22-25 Kasım 2023 tarihleri arasında İspanya’nın Zaragoza kentinden düzenlenecek olan Smopyc 2023 Uluslararası İş, İnşaat ve Maden Makinaları Fuarı da bunlar arasında ön plana çıkıyor.
Fuarın Türkiye’deki organizasyonlarından sorumlu olan Meridyen Uluslararası Fuarcılık Satış Müdürü Burak Civan, Türkiye’den de çok sayıda üreticinin katıldığı fuarın kapsamı ve sunduğu fırsatlar hakkında sorularımızı yanıtladı.
SMOPYC Fuarının katılımcı ve ziyaretçi kitlesi hakkında bilgi verir misiniz?
Sektör olarak iş makineleri, inşaat makineleri ve maden makineleri üreticileri katılım göstermektedir. İspanya özellikle Latin Amerika ülkelerine ticaretin açılan kapısı ve merkezi konumunda olduğundan dolayı, fuara gelen ziyaretçiler büyük anlaşmalar yapmak için gelen profesyonel ziyaretçilerdir.
İspanyolların ticari ilişkilerini yakın kişisel ilişkilere paralel yürütme alışkanlıklarından dolayı, İspanya piyasasına girişte en etkili yol, yüz yüze görüşme yapmaktır. Özellikle bir dağıtıcı ya da alıcı ile ilk ilişkinin faks ya da telefon yoluyla değil, yüz yüze bir toplantı yapmak yoluyla gerçekleştirilmesi uygundur. 2021’de 36 ülkeden 52 binden fazla kişi ziyaret etti
Fuar son olarak ne zaman düzenlemişti? Katılımcı ve ziyaretçi olarak nasıl bir performans sergilendi?
Bir önceki fuarımız 2021 yılında düzenlendi. 83 bin metrekarelik alanda düzenlenen fuara 29 ülkeden 926 uluslararası firma katılım sağlamış,36 ülkeden 52 binden fazla kişi ziyaret etmiştir. Ziyaretçiler daha çok Akdeniz ülkeleri, Güney Amerika, Meksika, Kuzey Afrika, Avrupa ve Orta Doğu dan gelmektedir. Fuara katılan firmalar, bir sonraki fuar için yerini daha fuardayken yer anlaşmasını yapmaktadır.
Fuar Türkiye’den katılacak firmalar için nasıl bir potansiyele sahip? Ne gibi fırsatlar sunacak?
İspanya’nın İthalatında Türkiye ilk 10 ülke arasında yer almaktadır. Bu sebeple Türk ihracatçı firmaları için oldukça potansiyele sahip bir pazardır. Ayrıca İspanya pazarı Türkiye ile Latin ülkeleri, Türkiye ile Kuzey Afrika, Türkiye ile Meksika arasında ticari köprü vaziyetini görerek, Türk ürünlerinin dolaylı da olsa bu pazarlara satılmasını da sağlamaktadır. İhracatımızda İspanya’nın ve SMOPYC fuarımızın rolünün aslında ne kadar önemli olduğunu bu açıdan baktığımızda da anlayabiliriz. HİDROMEK en büyük stant ile katılıyor.
Türkiye’den hali hazırda fuara katılımı kesinleşen firmalar hakkında bilgi verir misiniz?
İş makineleri sektöründen HİDROMEK firması, 1.500 m² ye yakın yer alarak, fuarın en büyük stant alanıyla katılım sağlayacaktır. Beton santrali ve beton makineleri sektöründen Fabo, Pi Makina, Güriş, Constmach ve Conmach; kırma eleme sektöründen Gürsan Makina ve Markatek; maden makineleri sektöründen Geohammer, Alagrup; yedek parça sektöründen Topbaş Group (Zimaş Zincir); vinç sektöründen Vemak Vinç firmaları şu an için katılım başvurusunda bulunan Türk firmalarımızdır.
Küresel markalardan hangi markalar katılım sağlayacak?
Küresel markalardan Putzmeister, Palfinger, Manitowoc, Tadano, Wacker Neuson, Amman, Schwing Stetter, Kobelco,Alimak, Layher, Imer, Husqvarna, Mercedes, Faymonvile, Kubota, Noteboom, Manitou, Merlo, Fassi, Jekko, Combilift, Xcmg, Kobelco, Tadano, Bobcat ve Sany gibi firmalar katılım sağlayacaktır.
Fuarda sergilenecek yeni ürünler, teknolojiler, yarışmalar, vb. hakkında bilgi verebilir misiniz?
Fuarımızda yol makineleri, beton teknolojileri, kaldırma-taşıma ve istifleme makineleri, sondaj ve madencilik teknolojileri, inşaat makineleri, kırma-eleme tesisleri, vinç ekipmanları, iskele-kalıp teknolojileri, platform, yedek parça ve yardımcı ürünler fuarda sergilenecek sektörlerdir. Yenilikçi ürünlerle ilgili bir yarışma düzenlenmektedir ve firmalara ödüller verilmektedir.
Fuar boyunca sektörle ilgili ileriye dönük gelişimini sağlayacak toplantılar ve konuşmalar gerçekleşmektedir. Katılımcı firmalar ve temsilciler bu sayede hem sektörle ilgili hem de pazarla ilgili püf noktalar hakkında bilgi edinmektedir.