Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2022
İş Makinası - Pırıl İnşaat’ın limandaki yoğun temposunu MST M300LC’ler üstleniyor!
Pırıl İnşaat’ın limandaki yoğun temposunu MST M300LC’ler üstleniyor!

Pırıl İnşaat’ın limandaki yoğun temposunu MST M300LC’ler üstleniyor!

Türkiye’nin lider yerli iş makineleri üreticilerinden MST, sunduğu ürün gamıyla birbirinden farklı sektörlerde çözüm ortağı olmaya devam ediyor. Firma, teleskopik yükleyicileri ve kazıcı yükleyicilerinin ardından, ilk olarak 2017 yılında pazara sunmaya başladığı ekskavatör ürün gamıyla da her alanda boy gösteriyor. Dünya genelindeki inşaat projelerinin yanı sıra liman hizmetleri alanındaki çalışmalarıyla da adından söz ettiren Adana merkezli Pırıl İnşaat, İskenderun’daki Atakaş Limanı’nda, geçtiğimiz yıl içerisinde MST’den aldığı 4 adet M300LC paletli ekskavatör ile günlük 21 saate varan tahmil tahliye çalışmalarına imza atıyor.

Nakliyat-liman hizmetleri kapsamında liman terminallerine gelen gemilerin yükleme ve boşaltma işlemleri, özenli ve dakik çalışmayı gerektiriyor. Tahmil tahliye işlemleri olarak adlandırılan bu faaliyetlerde; uzman, dinamik ekibe sahip ve modern teknolojinin gerektirdiği ekipman ve iş makinelerini kullanan şirketler tercih ediliyor. Bu firmalardan olan Adana Merkezli Pırıl İnşaat, günümüze değin çeşitli limanlarda gerçekleştirdiği çalışmalarla adından söz ettiriyor. Şirketin çalışmalarındaki olmazsa olmaz unsurlar ise iş makineleri. Pırıl İnşaat Genel Koordinatörü Canip Ünal ile faaliyetleri ve MST iş makineleri hakkında konuştuk.

Öncelikle sizi ve Pırıl İnşaat’ı tanıyabilir miyiz?

40 yıla yakın bir zamandır inşaat sektöründe çalışıyorum. 1985 yılında kurulan firmamızda da 98 yılından beri görev almaktayım. Makinelerden personele, satın almadan işin yönetimine kadar geniş bir sorumluluk alanım bulunuyor. Pırıl İnşaat, kurucumuz olan inşaat mühendisi Oğuz Ayhan’ın Afganistan, Irak ve Romanya gibi farklı ülkelerde birçok projelere imza atması eşliğinde günümüze kadar gelmiş bir firma. İş makinelerinin yoğun olarak kullanıldığı liman sektöründe ise 22 yıldır varız. İsdemir Limanı’nda 19 yıl aralıksız çalışmamızla birlikte, Toros Limanı’nın 3 yıl tahmil tahliyesi, Gübretaş Limanı 5 yıl tahmil tahliyesini gerçekleştirdik. Son 4 yıldır ise Atakaş Limanı’nda faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Ayrıca İsdemir’de 6 adet kazıcı yükleyici makinemiz de kiralık olarak çalışıyor.

“2021 yılını 8 milyon 553 bin tonluk elleçleme ile kapattık”

Bu limandaki elleçleme kapasiteniz nedir?

Oldukça yüksek bir performansla çalışıyoruz. Geçtiğimiz yılı 8 milyon 553 bin tonluk elleçleme ile kapattık. Bu kapsamda çoğunlukla ülkemizden ihraç edilen klinger, oksit demir cevheri ve rulo sac; ithal edilen kok kömürü ve linyit elleçliyoruz. Limana 1.000 tondan 200 bin tona kadar gemiler gelebiliyor. Örneğin son olarak 202 bin tonluk boksit madeni yüklemesi gerçekleştirdik. Henüz 4 yıllık bir liman olmasına karşın yoğun çalışan bir nokta. Dolayısıyla bu tür limanlarda aksiyon alırken çözüm ortaklarının iyi seçilmesi gerekiyor.

Tamil tahliye işi zamana karşı verilen bir yarış değil mi?

Her geminin bir yükleme boşaltma süresi var. Bu süreyi yakalamak zorundasınız. Yakalayamadığınız zaman yüksek cezalar ödemek zorunda kalıyorsunuz. Örneğin en küçük bir gemide günlük 10 bin dolar demoraj var. Pırıl İnşaat olarak bu riski biz üstleniyoruz. Hava şartlarından ötürü limanın gemiyi alamamasından kaynaklı bir durum yoksa; personel, iş makinesi eksikliği ya da nakliyeden kaynaklı tüm gecikmelerden biz sorumluyuz. Ancak bugüne kadar böyle bir gecikmeye sebebiyet vermeden çalıştık.

İş makinesi parkınızdan bahseder misiniz?

43 adetlik iş makinesi filosuna sahibiz. Bu filo içerisinde yükleyici, ekskavatör, forklift gibi irili ufaklı pek çok iş ve istif makinesi yer alıyor. Ekskavatörde 20 ve 30 ton, yükleyicide ise 14’ten 27 tona kadar makinelerimiz mevcut. Ağırlığımız yükleyici olmakla birlikte ekskavatörlerden stok yükseltmede ve gemi ambarlarında vincin alamadığı malzemeyi toparlamada yararlanıyoruz. O an çalıştığımız malzemeye göre de ataşman ve ekipman kullanımımız oluyor. Yoğunluk olarak baktığımızda boksit 4 ton/metreküp iken bu değer kömürde 0,90 ton/metreküptür. 1,5 metreküplük orijinal ekskavatör kovasını boksitle çalışırken, bizim imal ettiğimiz 3 metreküplük kovayı ise kömürle çalışırken kullanıyoruz.

MST iş makinelerini ne zamandır kullanıyorsunuz?

MST bizim uzun süredir takip ettiğimiz bir markaydı. MST yöneticilerden Aydın Karlı’ya duyduğumuz saygı, sevgi ve güvenin de neticesinde marka ile çalışmaya başladık. İlk olarak kazıcı-yükleyicilerini aldık ve büyük bir memnuniyet duyduk. Sonrasında alımlarımızın devamı geldi. Toplamda 6 adet MST kazıcı yükleyiciyi filomuza dahil ettik. Son olarak bundan yaklaşık 8 ay önce 4 adet 30 tonluk olan M300LC model paletli ekskavatör alımı gerçekleştirdik.

“4 yıldır kullandığımız MST kazıcı-yükleyicilerimizin bu zamana kadar hiçbir ciddi arızası olmadı”

Kazıcı-yükleyicilerin ardından ekskavatörde de MST markasını tercih etmenizin sebepleri neler oldu?

Öncelikle yerli olması dolayısıyla Türkiye ekonomisine katkı sağlayan bir marka. Sonrasında ise Gaziantep’te yer alan fabrikalarını ziyaret edip üretim teknolojilerini ve sağladıkları değeri gördüm. Ürünlerin kalitesi de bizi etkiledi. 4 yıldır kullandığımız MST kazıcı-yükleyicilerimizin bu zamana kadar hiçbir ciddi arızası olmadı. Diğer yandan ürünü satın almamızın ardından bir muhatap bulabilmemiz, servis hizmetinden dilediğimiz zaman faydalanmamız ve yedek parça ihtiyacımız olduğunda temin edebilmemiz çok önemli. Öyle ki elzem bir durum olduğunda Gaziantep’ten hemen yola çıkıp bize kadar ihtiyacımız olan parçayı ulaştırıyorlar. Dolayısıyla asıl iş ürünü sattıktan sonra başlıyor. Biz de her zaman bu bilince sahip firmalarla çalışmayı diliyoruz ve MST İş makineleri bu desteği bize sağlıyor.

“Bizim yaptığımız işte kova tırnakları azami 500 saatte değişirdi. M300LC’nin tırnakları 2 kat daha fazla dayandı”

MST M300LC ekskavatörlerinizin performansını nasıl değerlendirirsiniz?

Aslında liman faaliyetlerinde özellikle ambar ve depolarda 20 tonluk ekskavatörlerle çalışılır. Ancak bu tonaj sahalarda küçük kalabiliyor. Çünkü yoğunluğu yüksek malzemelerle çalışıyoruz. Yeni MST ekskavatörlerimiz de günün 21 saati aktif olarak durmadan çalışıyorlar. Makinenin üretildiği malzemeleri ve robotlarla yapılan kaynak işlemlerini de de bizzat yerinde gören biri olarak, sahadaki sağlam duruşları bizi memnun etti. Örneğin bizim yaptığımız işte kova tırnakları azami 500 saatte değişirdi. MST M300LC’nin tırnakları 2 kat daha fazla dayandı.

Geçtiğimiz yıl aldığımız 4 makineden ilk gelen 2 ekskavatörümüz 2.000 saati geçti. Diğer ikisi ise 1.000 saatteler. Yakıt olarak baktığımızda muadili olan yabancı markalara oranla ortalama yüzde 15 daha az yakıyor. Günde 21 saat çalışan makinelere göre bu yüzde bizim için avantaj. Bu tempoda çalışan bir makinenin 3 litre az yakması, günde 60 litre yapar. 4 adet MST 300LC ekskavatörümüz olduğu düşünülürse günde 240 litre gibi bir tasarrufu sağlamış oluyoruz. Öte yandan makinelerin konforu da operatörlerimiz tarafından oldukça beğenildi. Yüksek performanslı klimasıyla birlikte koltuk ısıtma ve soğutma özellikleri gibi fonksiyonları da yaz-kış memnuniyet sağlıyor.

“MST 300LC, muadili olan yabancı markalara oranla ortalama yüzde 15 daha az yakıyor”

MST’nin servis ve yedek parça anlamındaki desteğini nasıl buluyorsunuz?

MST’nin Adana’daki servisinden destek alıyoruz. Yeni ekskavatörlerimizin bakımı için her 250 saatte bir geliyorlar. Makineleri alırken 7/24 ulaşılabilir olma sözü verdiler. Biz de neredeyse 24 saat çalışan bir firma olarak kendilerini 7/24 arayabiliyoruz. Taleplerimize hızlı cevap veriyorlar. Herhangi aksi bir durumda MST’nin daha üst kademe yönetimlerine de ulaşma şansımız var.

“MST markası için meslektaşlarıma referans oluyor ve almalarını tavsiye ediyorum”

Sizin için ürün kalitesi mi servis desteği mi önce gelir?

Makinelerin verimliliği ve yakıt tasarrufu da önemli elbette ama ihtiyacımız olduğu anda, MST’nin bize hızlı destek sağlaması ve parça temin etmesi bizim için çok daha değerli. Eğer arızadan veya parça eksikliğinden dolayı makine yatıyorsa, makinenin sağlamken olan performansının önemi kalmıyor. O yüzden arıza olduğunda en kısa sürede giderecek ve parça gerektiğinde en kısa sürede temin edecek bir ekibin varlığı çok önemli. MST bize bu desteği sağlıyor. Yaşadığım tüm avantajlar neticesinde de MST markası için meslektaşlarıma referans oluyor ve almalarını tavsiye ediyorum.

Aydın KARLI

MST İş ve Tarım Makinaları A.Ş. Genel Müdürü :

“2003 yılında kurulan firmamız, Ar-Ge’ye, son teknoloji üretim sistemlerine, nitelikli iş gücüne ve kaliteye öncelik vererek, ülkemizin iş ve tarım makinaları alanında ihtiyaçlarını yerli kaynaklarla karşılıyor. Her geçen gün güçlenen ürün hattımız sayesinde hizmet sağladığımız müşteri portföyü de genişliyor.

Türkiye’nin köklü inşaat firmaları arasında yer alan Pırıl İnşaat da bu anlamda bizim açımızdan çok önemli bir referans oldu. Limanlardaki tahmil tahliye çalışmalarında zamana karşı sürekli bir yarış vardır ve durmak kaybetmek anlamına gelir. Pırıl İnşaat, Atakaş Limanı’ndaki faaliyetlerinde sadece makinelerimizin dayanıklılığına, yakıt verimliliğine ve kalitesine değil, satış sonrasında sunduğumuz destek hizmetlerine de güvenerek makinalarımıza yatırım yaptı. Biz de onların ve dünya genelindeki diğer tüm müşterilerimizin bu güvenine layık olmak üzere çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz.

Bu röportaj vesilesi ile de Pırıl İnşaat’ın sahibi Oğuz Ayhan Bey’e ve Genel Koordinatör Canip Ünal Bey’e teşekkürlerimizi iletiyoruz.”

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina