Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2024
İş Makinası - NUH ÇİMENTO’NUN 30 YAŞINDAKİ KAYA KAMYONU ABB İLE ELEKTRİKLENDİ
NUH ÇİMENTO’NUN 30 YAŞINDAKİ KAYA KAMYONU ABB İLE ELEKTRİKLENDİ

NUH ÇİMENTO’NUN 30 YAŞINDAKİ KAYA KAMYONU ABB İLE ELEKTRİKLENDİ

ABB, Nuh Çimento'ya ait dizel yakıtlı Euclid R85B model kaya kamyonunun tamamen elektrikli, sıfır emisyonlu bir araca dönüştürülmesi işlemini tamamladı. İki şirket, son derece büyük boyuttaki bu aracın dönüşüm projesini tasarlamak ve inşa etmek için yakın iş birliği içinde çalıştı.

Genel sistem mühendisliğine ek olarak, ABB bu projede, BORDLINE® CC200 konverter, ESS sistemi, hava soğutmalı bir traction motoru, araç kontrol sistemi (VCU), bir batarya termal yönetim sistemi ve DC Hızlı şarj ünitesi tedariği sağladı.

İstanbul'u çevreleyen Marmara bölgesinin doğusunda, Kocaeli-Körfez'de bulunan çimento üretim tesisi, kamyonların yokuş aşağı, tam yüklü olarak ortalama %18-20 arasında bir rampa eğiminde hareket edeceği şekilde konumlandırıldı. Rejeneratif frenleme, kamyonun inerken bataryasını şarj etmesini ve yükü boşalttıktan sonra rejeneratif frenleme ile kazanılmış elektrik gücünü kullanarak madenin tepesine çıkmasını sağlıyor.

Proje, operasyonel ömrünün sonuna yaklaşan bir kaya kamyonunu yeniden canlandırarak önemli faydalar sağlıyor. Bu yaklaşım, Nuh Çimento'nun sürdürülebilirlik hedeflerini desteklemeye devam ederek, 30 yıllık çalışma döngüsünün sonuna ulaşmış olan kaya kamyonunun ömrünü uzatıyor ve daha uzun yıllar çalışmasına olanak sağlıyor.

Tek kamyonda yaklaşık 100 bin litre dizel yakıt tasarrufu

Ekonomik verimliliğe ek olarak, bu tek kamyonun yenilenmesi yaklaşık 100 bin litre dizel yakıt tasarrufu sağlayacak ve yılda 245 ton CO2 emisyonunu önleyecek, bu da bir yıl boyunca kullanılan 58 benzinli binek araca denk geliyor. Bir dizel içten yanmalı motor yerine ABB'nin elektrikli aktarma organı çözümlerinin kullanılması hem yakıt tüketimini hem de bakım gereksinimlerini azaltarak önemli ölçüde daha düşük işletme maliyetleri sunuyor. Buna ek olarak, kamyon daha yüksek performansla çalışarak araç verimliliğini arttırıyor. Sahadaki çalışanlar da daha az gürültü, daha az titreşim ve daha temiz bir çalışma ortamı sayesinde elektrikli tahrik sistemine geçişten faydalanıyor.

Nuh Çimento Grup CEO'su Gökhan Bozkurt, bu dönüşümün dünyada bir ilk olduğunu ve sonuçtan çok memnun olduklarını belirterek, “Madencilik ve çimento endüstrileri için daha sürdürülebilir bir geleceğe giden yolda öncülük ederek maliyetlerimizi ve çevre üzerindeki etkimizi önemli ölçüde azaltacağız" ifadelerini kullandı.

ABB Motion'ın Traction Bölümü Başkanı Edgar Keller, proje hakkında şunları söyledi: "Bu projenin tamamlanması son derece memnuniyet verici çünkü normalde ömrünü tamamlamış kaya kamyonlarına yeni bir hayat verirken aynı zamanda maliyetleri düşürüyor, karbon emisyonlarını azaltıyor ve Nuh Çimento'nun operasyonlarının verimliliğini artırıyoruz. Bu proje, dizel araçların tam elektrik gücüne dönüştürülmesinin mümkün ve hemen ulaşılabilir olduğunu kanıtlıyor. Madencilik sektörünü karbonsuzlaştırmanın zamanı geldi de geçiyor bile."

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina