Enka Pazarlama yeni Genel Müdürü Yavuz Kart ile ilk röportajımız |
|
ENKA PAZARLAMA’NIN YENİ GENEL MÜDÜRÜ YAVUZ KART:
“Enka kültürünü gelecek kuşaklara aktarmayı ve her açıdan daha iyi yerlere gelmeyi hedefliyoruz”
Son olarak Azerbaycan ve Gürcistan’ın resmi Hitachi distribütörlüğünü üstlenen ENKA Pazarlama’nın yönetiminde önemli atamalar gerçekleşti. Forum Makina olarak şirketin yeni Genel Müdürü Yavuz Kart ile bir araya gelerek sektörün ve Enka’nın geleceğine yönelik değerlendirmelerini aldık.
İş makineleri sektörünün ülkemizdeki en köklü firmalarından ENKA Pazarlama’nın Genel Müdürlük koltuğunda önemli bir değişiklik yaşandı. Yılların tecrübeli yöneticisi olan şirket Genel Müdürü Nadir Akgün, ENKA Pazarlama Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve İcra Kurulu Başkanı olarak atanırken, yeni Genel Müdür Yavuz Kart oldu.
Boğaziçi Üniversitesi İktisat ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü mezunu olan Yavuz Kart’ın 2003 yılında ENKA İnşaat ile başlayan kurumdaki yolculuğu, 2008 yılında ENKA Pazarlama’da mali işler grup müdürlüğü ile devam etti. Ardından sırasıyla direktörlük ve 2018 yılında genel müdür yardımcılığı ile sürdü. Eylül ayı itibarıyla genel müdür koltuğuna oturan Yavuz Kart ile ENKA Pazarlama’nın bundan sonraki geleceğini ve sektörü konuştuk.
Öncelikle yeni göreviniz hayırlı olsun diyerek ENKA Pazarlama olarak odaklandığınız sektörleri sizden dinlemek isteriz.
1982 yılından beri ülkemizde temsil ettiğimiz Hitachi markası ile pazarda son derece güçlü bir konumdayız. Bu konumumuzu korumak öncelikli hedefimiz. Gelişen teknoloji ve şartlarla birlikte müşterilerimize hitap etmeyi sürdürüyoruz ve bölgelerimizi güçlendiriyoruz.
Son olarak Antalya ve Bursa illerimizde şubelerimizi açtık. Türkiye’nin pek çok yerinde müşterilerimize daha iyi hizmet vermek için çalışmalarımız devam ediyor. Bununla birlikte distribütörü olduğumuz XCMG markasıyla da sektördeki etkinliğimizi arttırmayı planlıyoruz. Asfalt ve toprak silindirleri, greyderler, vinçler ve zemin güçlendirme makinelerinin yanı sıra personel yükseltme platformlarını da artık müşterilerimize sunuyoruz.
“Yer aldığımız pazarlara tüketim malzemesi değil, hem müşteriye hem de Türkiye ekonomisine katkı sağlayan ürünler sunuyoruz”
Sunduğunuz markaları ve ürünleri yer aldığınız pazarlar içinde stratejik olarak nasıl değerlendirirsiniz?
ENKA Pazarlama olarak yer aldığımız pazarlara tüketim malzemesi değil, yatırımlık ürünler sağlıyoruz. Üretim ve lojistik aşamalarında kullanılan, hem müşteriye hem de Türkiye ekonomisine katkı sağlayan ürünler sunuyoruz.
Dolayısıyla bu kapsamda büyümemize devam ederken sürdürülebilir bir çerçevede kalmaya dikkat ediyoruz. Bunu yaparken de güvenilir ve dünya çapında markaları sunmak önem taşıyor. Şirketimiz 50. yılında ve etik değerleri olan bir firma. Biz bu değerlerle ve kültürle harmanlandık. Sattığımız ürünlerin her zaman arkasında olan bir firmayız ve müşterilerimize bu değeri hissettiriyoruz ve müşterilerin ihtiyaçlarını da çok iyi biliyoruz.
ENKA kültürünü nasıl açıklarsınız?
Etik bir iş yapış biçimimiz var ve bunun dışına hiçbir zaman çıkmıyoruz. Güçlü bir şirketiz ve bu gücün farkındayız. Hem tecrübeli çalışanlara sahibiz hem de şirket bünyemizde sık sirkülasyon göremezsiniz. Müşterinin karşısına da bu değerlerle çıkmak, müşteri tarafında ayrıca kıymetli oluyor. Dolayısıyla ENKA’lı olmak bir ayrıcalık oluyor.
Müşterilerinizin ENKA’yı tercih etmesinin ürün bazındaki nedenleri nelerdir?
Öncelikle biz arkasında durabileceğimiz ürünleri satıyoruz. Hitachi ve ENKA da özdeşleşmiş iki marka. Hitachi’nin Türkiye’deki başarısı ve konumunun da diğer pek çok ülkeye göre üst sıralarda olduğunu görüyoruz. Diğer markalarımız da benzer yapıda. Bu sinerji, ENKA’nın ciddiyetle işi sahiplenmesiyle ortaya çıkıyor. Dolayısıyla ürün kalitesi ve çeşitliliği, satış sonrası hizmetlerdeki başarı ve ENKA Pazarlama ekibinin güçlü diyalogları, müşterilerle iyi ilişkiler doğurmasına neden olan temel etkenler.
“Hedeflerimizin üzerinde bir satış hacmiyle karşı karşıyayız”
Türkiye pazarı ve sizin yer aldığınız pazarlar için neler söylersiniz?
Rekabet kurumu kısıtlamalarından dolayı pazar payı hakkında konuşamayız fakat umduğumuzun üzerinde bir satış hacmiyle karşı karşıyayız. Bu yıl iş makinelerine yönelik güçlü bir talep var ve biz de hedeflerimizin üzerindeyiz. Lojistik ve tedarik konusunda sıkıntılar yaşansa da sorunları çözerek bu talebi karşılıyoruz.
Önümüzdeki yıl için öngörüleriniz neler ve sizce hangi pazarlarda talep yüksek olacak?
2023 yılının ilk altı ayının da bu yıl olduğu gibi yüksek taleple seyredeceğini düşünüyorum. Özellikle madencilik ve enerji alanlarında büyük makine taleplerinin süreceğini, aynı şekilde mini ekskavatör alanında da ilginin devam edeceğini düşünüyoruz.
Ayrıca tedarik konusundaki lojistik problemlerin de azalacağını öngörüyorum. Motor emisyonlarında Stage V’e geçiş ise fiyatlarda bir miktar artışı beraberinde getirecektir. Ancak biz şu anda da en iyi spektlerde ve en uygun fiyatlarda ürünleri sunmak için Hitachi ile görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Yılın ikinci yarısıyla ilgili ise şimdiden yorum yapmak doğru olmaz. Ancak güçlü pazarın etkileri devam edecektir.
Satış ve satış sonrası ağınızdaki güncel kadronuzdan ve yeni yatırımlarınızdan bahseder misiniz?
ENKA Pazarlama olarak toplamda 180 kişilik bir ekiple hizmet veriyoruz. İhtiyaca göre ekibimize takviyeler yapabiliyoruz. Yılın başında Antalya bölgede bir yatırım yaptık. Bu yatırımla Antalya-Isparta-Burdur bölgesindeki maden rezervlerine daha iyi hizmet verebilmeyi hedefledik. İyi bir ekip kurduk ve hem satış hem de satış sonrası hizmetlerden sorumlu kadrolarımıza yeni personeller takviye ettik veya ekledik.
Ayrıca Bursa ve Diyarbakır bölgede yeni ofisler açtık. Hem satış hem de yedek parça ağırlıklı olarak, taleplere anında cevap verebilecek bir oluşum içerisine girdik. İstanbul’da da servis atölyemize revizyon uyguluyoruz ve büyütüyoruz. Daha iyi hizmet verebilmek için modernizasyon çalışmalarımızı yürütüyoruz. Eğitimlerle de bu çalışmalarımızı güçlendiriyoruz.
“Hitachi’nin Azerbaycan ve Gürcistan resmi distribütörlüklerini üstlendik”
Şirketinizin yurtdışı faaliyetleri hakkında neler söylersiniz?
ENKA Pazarlama yurtdışına ve dünyaya açılmak için ilk adımlarını attı. Bu kapsamda şirket olarak Hitachi’nin Azerbaycan ve Gürcistan resmi distribütörlüklerini üstlendik. Her iki ülkede bayilikler de edinerek yapılanmalarımızı başlattık. Elbette Türkiye kadar büyük pazarlar değiller ancak bu ülkelerde başarılı olmayı hedefliyoruz.
Sizin genel müdürlüğünüzle birlikte ENKA Pazarlama’yı neler bekliyor?
Şirketimiz hem finansal hem satış hem de satış sonrası kanadında güçlü bir pozisyonda bulunuyor. Kadrolarımız içerisinde de güçlü bir birlik beraberlik duygusu hâkim. Biz kadrolarımız içerisindeki birlik beraberliği korumayı, ENKA kültürünü gelecek kuşaklara aktarmayı ve her açıdan daha iyi yerlere gelebilmeyi hedefliyoruz. Ciroları büyütmek elbette önemli ancak riskleri de ölçebiliyor olmanız gerekiyor. Bu kapsamda sürdürülebilir olmak bizim için ön planda.
Kadromuzun eğitimlerle desteklenmesi ve gelişen teknolojiye göre güncellenmeleri ENKA kültürü içerisinde var olan unsurlar. Müşterilerimize de bu etik yapı içerisinde davranıyoruz. Ürünü pazarlarken en doğru şekilde ifade etmek, satışın ardından satış sonrasında müşterinin yanında olmak, rekabette etik değerleri ön planda tutmak ve ENKA değerlerini devam ettirmek başlıca hedeflerimiz arasında geliyor.