Dünyaca ünlü Denizli travertenine Kawasaki ile güçlü dokunuş |
|
Dünyaca ünlü Denizli travertenine Kawasaki ile güçlü dokunuş
Denizli Honaz’daki ocağında 2015’ten bu yana faaliyet gösteren Pınar Mermer, ürettiği travertenin büyük bir kısmını, dünya genelindeki 22 ülkeye ihraç ediyor. Ocaktaki çalışmalar, Covid-19 salgınından kaynaklanan kısa süreli yavaşlamanın ardından gelen güçlü talebi karşılamak üzere neredeyse hiç durmadan devam ediyor.
Pınar Mermer firma ortaklarından Bülent Altınpınar, aylık ortalama 10.000 ton üretim yaptıklarını belirterek şunları söyledi: “2021 yılı mermer sektörü açısından çok iyi başladı. Geçtiğimiz yılın üzerinde bir üretim hacmine ulaşmayı hedefliyoruz. Denizli’deki traverten ocağımız dünyaca ünlüdür. Çünkü kalsiyum oranı yüksek olan taşımız, kurudukça beyazlaşıyor. Üretimimizin %80’inden fazlasını ihraç ediyoruz.”
Denizli haricinde Bursa Kemalpaşa’da beyaz ve Karaman’da bej mermer ocakları olduğunu ifade eden Bülent Altınpınar, iş makinelerindeki temel önceliklerinin arıza yapmadan kesintisiz çalışabilmek, kalite ve yakıt tüketimi olduğunu belirterek, “Enka Pazarlama ile yıllara dayanan güçlü bir iş birliğimiz var. Hali hazırda Denizli’deki ocağımızda 3 adet Kawasaki 95Z7 lastikli yükleyici ve 4 adet Hitachi paletli ekskavatör kullanıyoruz. Makinelerimizden ve aldığımız satış sonrası destek hizmetlerinden son derece memnunuz” ifadelerini kullandı.
“En güçlü ve rahat makine Kawasaki”
21 yıldır operatörlük yapan Cesim Ceylan, Pınar Mermer’in Kawasaki 95Z7 lastikli yükleyicileri konusundaki memnuniyetini gizlemiyor. Meslek hayatının 10 yılından fazlasında Kawasaki kullandığını belirten Cesim Ceylan, ocaktaki tezgahlama çalışmalarında taşı rahat görebilmesinin, seriliğin ve gücün ön plana çıktığını söyledi.
Kawasaki’nin çok güçlü bir makine olduğunu vurgulayan Ceylan, “Kawasaki gücüyle çok rahat bir şekilde taşa giren, taşı önüne alıp götüren, son derece seri ve üstün bir makine. Bunu yaparken de saatlik yakıt tüketiminin 23-24 litreyi geçtiğini görmedim” dedi.
Cesim Ceylan, makineyle uzun saatler boyunca çalıştığı için kullanım ve konfor özelliklerinin de son derece önemli olduğunu şu sözleriyle açıkladı: “Mesleğimizin en hassas noktalarından biri de gürültü yorgunluğudur. Kawasaki kabininde gürültü duymuyorum. Ayrıca koltuğum son derece konforlu ve levyeler de yormuyor.”