Çin pazarındaki %33 daralma Volvo’nun satışlarına yansıdı |
|
Çin pazarındaki %33 daralma Volvo’nun satışlarına yansıdı
2022 yılının ilk 3 ayında, dünyanın hemen her bölgesinde satışlarını arttıran Volvo İş Makinaları (Volvo CE), Covid-19 kısıtlamalarının katılaştığı Çin pazarının %33 daralması sebebiyle küresel satışlarında azalma yaşadı. Volvo CE’nin 3 aydaki cirosu, geçen yılın aynı dönemine kıyasla %9 azalarak, 22.613 SEK (yaklaşık 2,3 milyar dolar) olarak gerçekleşti.
Dünyanın diğer tüm bölgelerinde güçlü bir performans sergileyen Volvo CE’nin satışları Güney Amerika’da %62, Kuzey Amerika’da %11, Afrika ve Okyanusya’da %5 ve Avrupa’da %2 arttı. Firmanın bu dönemdeki servis gelirleri de %17 artış gösterdi.
Volvo CE’nin bu dönemde aldığı siparişler ise %42’lik bir düşüş yaşandı. Bunda, dünyanın salgının etkisinden çıkmaya başladığı geçen yıl aynı dönemdeki yüksek baz etkisinin, Çin'de devam eden düşüşün ve Rusya'ya yönelik sipariş iptallerinin etkili olduğu belirtiliyor. Tedarik zincirinde yaşanmaya devam eden sorunlar firmanın teslimatlarında da %33 azalmaya neden oldu.
Küresel pazardan karışık sinyaller
Firmadan yapılan açıklamaya göre Avrupa genelindeki iş makineleri pazarı, altyapı ve konut alanındaki çok sayıda yatırımın etkisiyle, yılın ilk iki ayında %13 büyüdü. Kuzey Amerika pazarında da yüksek miktardaki yeni konut inşaatı ve imalatı sayesinde pazar yaklaşık %20 oranında büyüdü. Güney Amerika pazarı, emtialara yönelik güçlü talep nedeniyle geçen yılın aynı çeyreğine göre %45'lik bir artışla güçlü yükselişini sürdürdü.
Çin pazarı ise ülke genelinde ciddi kısıtlamalara yol açan Covid-19 vakalarındaki ani artışın yanı sıra özellikle ekskavatörleri etkileyen fiyat baskısı nedeniyle %33 daraldı. Çin dışındaki Asya ülkelerinde de yaşanan fiyat artışları satışları olumsuz etkiledi. Yeni emisyon düzenlemelerinin de etkisiyle, Hindistan pazarında %8'lik bir düşüş yaşandığı bildirildi.
Volvo CE, bu zorlu dönemde bir yandan güçlü bir satış performansı sergilerken, aynı zamanda sadece şirket için değil, endüstri ve bir bütün olarak toplum için de sürdürülebilir bir lider olarak gelişimini sürdürüyor. Firma, Asya pazarındaki ilk tamamen elektrikli makinesi olan ECR25 elektrikli kompakt ekskavatörü, Güney Kore'de düzenlenen bir etkinlikle pazara sundu. Karbon nötr bir geleceğe doğru önemli bir adım olan bu gelişme, bölgedeki Volvo müşterilerinin CO2 azaltma programına katkı sağlayacak.