CATERPILLAR, HİDROJEN-HİBRİT GÜÇ ÇÖZÜMÜ GELİŞTİRİYOR |
|
CATERPILLAR, HİDROJEN-HİBRİT GÜÇ ÇÖZÜMÜ GELİŞTİRİYOR
Caterpillar, yeni Cat® C13D motor platformu üzerine inşa edilecek, gelişmiş bir hidrojen-hibrit güç çözümü geliştirmek üzere üç yıllık bir programa başlandığını duyurdu.
Kaya kırıcı, elek ve öğütücüler gibi çeşitli yol dışı uygulamalar için hazırlanan proje çerçevesinde, en son teknolojiye sahip kontrol sistemlerinin ve elektrikli hibrit bileşenlerin, hidrojen yakıtlı motorların, geleneksel dizel motorların güç yoğunluğu ve performans özelliklerini nasıl geliştirebileceği ortaya konacak.
Araştırmaları 2024'te başlayacak olan proje, ABD Enerji Bakanlığı'nın (DOE) Araç Teknolojileri Ofisi (VTO) tarafından Enerji Verimliliği ve Yenilenebilir Enerji Ofisi (EERE) aracılığıyla destekleniyor ve kısmen finanse ediliyor. 18 eyalette ve Washington D.C.'de 45 proje arasında yer alan proje, ulaştırma sektöründe sera gazı (GHG) emisyonlarının azaltılmasında kritik öneme sahip çeşitli alanlarda araştırma, geliştirme, gösterim ve dağıtımı ilerletmek için fon alıyor.
35 yıllık hidrojen tecrübesinin son ürünü
Hidrojen-hibrit güç projesi, Caterpillar'ın hidrojen yakıtlarındaki 35 yıllık kurumsal deneyimine dayanan bir dizi girişimin en sonuncusu olarak gösteriliyor.
Her yol dışı uygulamanın kendine özgü döngüleri ve performans beklentileri olduğunu belirten Caterpillar Endüstriyel Güç Sistemleri Kıdemli Başkan Yardımcısı Steve Ferguson, "Bu karmaşıklık, enerji dönüşümü için çok çeşitli güç çözümlerinin geliştirilmesine yön veriyor. Tek boyut herkese uymuyor. Bu nedenle C13 motorumuza, gelecekte platformumuz olarak hizmet vermek üzere esneklik kazandırdık" dedi.
Mart ayında CONEXPO-CON/AGG 2023 inşaat fuarında tanıtılan Cat C13D motorun dizel motorlu versiyonları, 3.200 Nm'ye kadar maksimum tork ile 456 ila 690 bg (340 ila 515 kW) arasında sekiz güç değeri sunuyor. Kendi güç sınıfındaki önceki nesil Cat dizel motorlara göre %20'ye kadar güç artışı ve %25'e kadar daha fazla düşük devir torku sağladığı belirtiliyor.