Altyapı müteahhitlerinin çok fonksiyonlu çözüm ortağı... MECALAC 6MCR |
|
Altyapı müteahhitlerinin çok fonksiyonlu çözüm ortağı:
MECALAC 6MCR
2011 yılından bu yana Türkiye’de de üretim yapan, Fransa merkezli grup şirketi Macalac, çok fonksiyonlu iş makineleri alanında uzmanlaşıyor. Ar-Ge çalışmaları için cirosunun %6 gibi oldukça yüksek bir bölümünü ayıran firma, makinelerinde birçok inovasyona imza atıyor.
Mecalac’ın İzmir’deki tesislerinde üreterek tüm dünyaya ihraç ettiği 6MCR model çok fonksiyonlu kompakt ekskavatör, geçtiğimiz yıl içerisinde Devlet Malzeme Ofisi tarafından bir yerli ürün olarak kataloğa eklenerek, kamu kuruluşları ve belediyelerin de kolayca sahip olabilmesinin yolu açıldı.
İstanbul merkezli bir inşaat taahhüt firması olan Opsiyonel İnşaat’ın satın aldığı özel seri 6MCR Black Addition’ın teslimatında bir araya geldiğimiz Mecalac Türkiye İş Makineleri Satış ve Servis Yöneticisi Serdar Kurtoğlu’dan makine hakkında kapsamlı bilgiler aldık.
6MCR’NİN HEDEF KULLANICI KİTLESİ
Son derece kompakt ve fonksiyonel bir tasarıma sahip olan 6MCR modelimiz; doğalgaz, elektrik, internet, su ve kanalizasyon müteahhitlerinin yanı sıra belediye ve kamu kuruluşlarının da tüm alt yapı çalışmalarındaki ana makinesidir.
Ülkemizde şehir içindeki dar alanlarda yapılan alt yapı kazı, yükleme, dolgu ve sıkıştırma gibi çalışmalarda genellikle, manevra kabiliyeti son derece zayıf olan kazıcı yükleyiciler kullanılıyor. Oysaki 6MCR ile bu işleri çok daha pratik ve hızlı şekilde yapabilirsiniz.
Klasik bir mini ekskavatöre kıyasla ilk alım maliyetimiz bir miktar yüksek oluyor. Ancak bir mini ekskavatör ve bir mini yükleyicinin, hatta bir forkliftin işini tek bir makine ile yapabileceğinizi düşünecek olursak, çok daha hesaplı olduğumuz anlaşılacaktır.
Makinemiz sahada görülüp tecrübe edildikçe, bu alışkanlık değişiyor. Özel şirketlerin yanı sıra birçok belediye ve kamu kuruluşuna da hizmet vermeye başladık. Devlet Malzeme Ofisi ile yaptığımız anlaşmanın da buna katkısı oldu. Son olarak Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi’ne (ESKi) ve Denizli Merkez Efendi Belediyesi’ne makinelerimizi teslim ettik.
MAKİNENİN DNA’SI
İzmir’de üretmekte olduğumuz 6MCR tam anlamıyla bir Avrupa makinesidir. Bileşenlerinin değer bazında %52’si Türkiye’de üretiliyor. Ana komponentlerin büyük bir bölümü ise Almanya’dan geliyor. Eşdeğer tonajdaki rakip makinelerde 45-50 hp gücünde motor kullanılırken, bizim makinemizde 75 hp’lik çok daha güçlü bir Deutz dizel motor bulunuyor.
Hidrolik sistemde toplam 300 litre/dakika debi sağlayan, 3 adet Bosch Rexroth marka hidrolik pompa bulunuyor. Yürüyüşe 2 adet değişken debili tandem pompa, kule dönüş ve bom grubuna ise ayrı bir değişken debili piston pompa hidrolik tahrik sağlıyor. Yürüyüş ile kule dönüş, bom ve ataşmanlar için ayrı pompalar olması ve güçlü bir motor, kombine hareketlerde bir yavaşlama olmasını önlüyor. Böylece makine yürürken aynı anda kuleyi döndürüp, bom hareketlerini hiçbir zafiyete uğramadan yapabiliyoruz.
Yine Bosch Rexroth’tan gelen, bizim özel olarak istediğimiz patentli bir valf grubu kullanıyoruz. Makine o anda çalışsın veya çalışmasın, kendi iç akışını tazeliyor. Sürekli basıncı hazırda tutuyor. Bu sayede siz makineye komut verdiğiniz anda, istediğiniz yere, anında basınç iletiliyor. Bu oldukça önemli bir özelliktir. Örneğin, forklift ataşmanıyla ağır yükleri taşırken makinenin zaman zaman durması, zaman zaman hareket etmesi ve yük altındayken son derece hassas hidrolik kontrol imkânı sağlaması gerekiyor. İşte bu hassasiyeti yakalayabilmek için basıncın sürekli hazır olması gerekiyor.
3 TONU BULAN YÜK KALDIRMA KAPASİTESİ
Makinemiz sınıfının üzerinde, 8-10 tonluk makinelerle eşdeğer bir kaldırma kapasitesine sahip bulunuyor. Bıçak önünde 3 metre mesafede forklift çatalı ile 2 ton, ataşmansız olarak sadece kanca ile 3 tonluk yükü zeminden kaldırabiliyor.
Cinematic olarak adlandırılan bomumuz, arm ile birlikte toplam 4 parçadan oluşuyor. Bom makas gibi geriye katlanabiliyor ve sağa sola doğru bir robot kolu gibi dönebiliyor. Siz bomu makineye doğru çektiğiniz zaman yük arka ağırlığa değil, şasiye binmiş oluyor. Yani aslında tonaj değil, teknoloji iş yapıyor. Bu da Mecalac’ın patentli bir tasarımıdır. Yük taşıma kapasitesiyle birlikte makinenin dar alanlarda çalışma kabiliyetini de artırıyor. Bomu tam olarak kaldırdığınızda, hiçbir yere çarpmadan olduğunuz yerde 360 derece dönebiliyorsunuz.
OPERATÖRLER DOSTU KABİN
Son derece sade, ergonomik ve fonksiyonel bir operatör kabinimiz var. Diğer yandan standart bir mini ekskavatörün kabinine benziyor. Kullanacak operatörler bindiklerinde şaşırmıyor ya da ekstra bir eğitime ihtiyaç duymuyorlar. Bununla birlikte bazı ilavelerimiz var.
Bom 4 parça olduğu için kumanda kolları yeterli olmuyor. Bu sebeple bomdaki ekstra silindiri kontrol etmek için makinemizde bir de ayak pedalı bulunuyor. Ancak operatör yeterli tecrübe düzeyine sahip değilse, makine bunun kontrolünü otomatik olarak da yapabiliyor.
6MCR bir mini ekskavatör olarak kullanılabildiği gibi bir mini yükleyicinin de tüm özelliklerine sahip bulunuyor. Yani operatör klasik bir mini yükleyicinin kumanda kollarındaki hareketlerin aynısını bu makinede de yapabiliyor. Joystick üzerinden tüm yürüyüş hareketlerini gerçekleştirebiliyorsunuz.
10 KM/SAATLİK HIZ İLE SERİ ÇALIŞMA
Klasik mini ekskavatörler saatte 5, mini yükleyiciler 8 kilometre azami hıza sahipken; 6MCR saatte 10 kilometre hıza çıkabiliyor. Böylece son derece seri bir şekilde bir yükü bir yerden alıp, başka bir yere taşıyabiliyor.
Sektörde paletli makinelerin çok yürütülmemesi gerektiği yönünde bir tavsiye vardır. Bizde ise bunun tam tersi, kapalı devre hidrostatik sisteme sahip makinemizi istediğiniz kadar yürütebilirsiniz. Yürüyüş takımımız buna uygun şekilde tasarlanmıştır. Yarıçapı daha geniş olan cer dişlisi, aynı zamanda ısıyı bertaraf eden bir radyatör gibi çalışıyor. Mevcut müşterilerimizden aldığımız bilgiler de bunu teyit ediyor; makinelerini 10 kilometre hızla, günde 8-10 kilometre yürüttüklerini görüyoruz.
10 SANİYEDE ATAŞMAN DEĞİŞTİREBİLİYOR
Makinemizin çok amaçlı olarak kullanılabilmesi, üzerindeki ataşmanın kolay ve hızlı şekilde değiştirilebilmesini gerektiriyor. Bunu, yine patenti bize ait olan M-Connect çabuk ataşman değiştirme sistemi ile çözdük. Son derece basit ancak bir o kadar da teknolojik bir mantıkla çalışıyor. Askıdaki pimleri gevşetip kasan bir silindir var. Bir ataşmanı 10 saniye içerisinde başka bir ataşmanla, kabinden inmeden değiştirebilirsiniz. Ayrıca sistem son derece hafif olduğu için kovanızın kapasitesini buna paralel olarak artırabilirsiniz.
SAATTE AZAMİ 5 İLA 7 LİTRE YAKIT TÜKETİMİ
Yakıt tüketimi motor gücüyle doğru orantılıdır. Makinemiz 75 hp gibi sınıfına göre oldukça yüksek bir motor gücüne sahip. Bu da müşterilerimize işlerinde daha yüksek performans, serilik ve güç katıyor.
6MCR kazı kovası ile azami 5 litre/saat, bunun dört katı hacme sahip yükleyici kovasıyla ise azami 7 litre/saat yakıt tüketiyor. Bu değerlerin aşılması ihtimali bulunmuyor. 70 litrelik yakıt tankımız da azami yakıt tüketimi baz alınarak, 10 saat kesintisiz çalışma imkânı sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.
EN ÜST DONANIM SEVİYESİ: BLACK EDITION
6MCR’nin en üst donanım seviyesi ve ataşmanlarıyla birlikte sunduğumuz modelini Black Edition olarak adlandırıyoruz. Birer adet yarım metreküp hacimli yükleyici kovası, 35’lik dar kazı kovası, 60'lık, 75'lik veya 90'lık olarak seçilebilen normal kazı kovası, 2 ton kapasiteli forklift çatalı ve 400 kg sınıfı hidrolik kırıcısı bulunuyor.
Bu modelimizde makinenin standart komponentlerine ek olarak klima, mazot transfer pompası ve 400 kilogramlık ekstra bir arka ağırlık yer alıyor. Ekstra arka ağırlık makinenin yük kabiliyetini artırdığı gibi daha dengeli bir şekilde çalışma olanağı sağlıyor. Zira makinenin arka tarafındaki 400 kilogramlık ağırlık, makine genelindeki 1 tonluk ek ağırlığa eşdeğer bir etki yaratıyor.
Adı üzerinde, bu modelimizi siyah renklerde sunuyoruz. Bununla birlikte müşterilerimizin tercihleri çerçevesinde makinemizin konfigürasyonu değiştirilebiliyor. İzmir’de üretiliyor olması bu anlamda da avantaj sağlıyor.
6MCR TEKNİK ÖZELLİKLER
Çalışma ağırlığı
|
6.100 kg
|
Motor
|
Deutz TD L4 Common Rail – 75 hp
|
Hidrolik sistem
|
2 adet değişken debili pompa – 300 lt/dk
|
Yürüyüş sistemi
|
Kapalı devre hidrostatik – azami 10 km/saat
|
Yürüyüş sistemi
|
5 adet yürüyüş & 1 adet taşıyıcı makara
|
Yük kapasitesi
|
3.000 kg – kanca ile bıçak önü 3 m mesafede
|
Azami kazı derinliği
|
3.800 mm
|